Při podpisu smlouvy se pojišťovny zavazují uhradit pojistné plnění dle dohodnutých smluvních podmínek. Skutečnost však ukázala, že pojišťovny neoprávněně krátí pojistné plnění, a klienti platí více, než by měli. Jak se v takovém případě zachovat?
Ve chvíli, kdy podepisujeme pojistnou smlouvu, očekáváme, že pojišťovna nám v případě pojistné události uhradí veškeré škody, které jsou uvedeny ve smlouvě. Časopis dTest v loňském roce provedl rozsáhlý test pojišťoven, který však ukázal nemilou skutečnost. Pojišťovny zdaleka nevyplácí pojistné plnění v odpovídající výši a navíc krátí na pojistném plnění klienty až o desítky procent. Jak je to vůbec možné?
Neoprávněné krácení bylo v mnoha případech prokázáno také u pojištění vozidel. Zde je hlavním argumentem pojišťoven to, že poškozené díly jsou v době nehody již opotřebené, a proto nemusí uhradit nový náhradní díl v plné ceně, ale pouze jeho část. Zbytek tedy uhradí klient. Navíc se pojišťovny snaží uměle navýšit klientovu spoluúčast.
Toto jednání je jednoznačně nezákonné a v rozporu se smluvními podmínkami pojišťoven. Klienti si však často neuvědomují, že je pojišťovny berou na hůl, a místo, aby se patřičně bránili, tak platí a platí.
Nejste-li si jednáním své pojišťovny při řešení pojistné události jistí, okamžitě se poraďte s odborníky nebo požádejte o radu přímo sdružení dTest, kde Vám s řešením této situace rádi poradí.