epojisteni logo
stříbrné auto.

Nejnižší limit povinného ručení - 35 milionů vždy nestačí

1. 3. 2012
|
Délka čtení: 4 min.

Pojišťovny evidují v poslední době stále více pojistných případů, kde se částky za škodu dostávají až do desítek miliónů. Stává se tak, že pro krytí pojistné události nestačí limit 35 milionů korun, který stát zákonem pojišťovnám nařizuje jako limit minimální, a pojišťenec tak musí vzniklou škodu, tento limit přesahující, doplatit ze svého.

Je tedy na snadě při volbě nového pojištění zvážit, zda nevyužít sice o pár stovek dražší povinné ručení, které ale zaručí vyšší limity ochrany. Dnes jsou již naprosto běžné limity 70 milionů korun, některé pojišťovny v naší nabídce, například Česká pojišťovna, nabízejí dokonce i limity ve výši 150 milionů korun.

Jak může vzniknout tak vysoká škoda?

Vysoké náklady na krytí škody vznikají zejména při škodách na zdraví. V případech trvalých následků zraněných osob totiž pojišťovny platí takto postiženým doživotně bolestné, náklady na speciální péči, úhrady za ušlý výdělek a spoustu jiných zákonem nařízených plateb.

Další vysoké škody vznikají například při srážce s kamionem, přepravujícím drahý náklad, či náklad, který když nedorazí včas na místo určení, ujde zisk firmě, pro kterou zboží veze. Částka, která tímto vzniká, se tak může vyšplhat do astronomický výšek a nejnižší limit krytí, který většina řidičů kvůli nejnižší ceně stále volí, nemusí na uhrazení těchto horentních sum stačit!

Ale abychom nestrašili, většina pojistných událostí se samozřejmě do 35 milionového limitu bezpečně vejde, pouze je dobré vědět o možných rizicích a pokud nemusíte šetřit zrovna každou korunu, tak o něco dražší pojištění (s o desítky milionů vyššími limity) při svém výběru zvážit.

Nicméně všem přejeme, aby k žádné škodné události vůbec nedošlo a výše limitů tak ve výsledku nehrála žádnou roli :)

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.