Zpět na všechny pojmy
Asistenční služba je podpůrná služba, kterou svým klientům poskytuje pojišťovna nebo její partnerská společnost. Hlavním úkolem asistenčních služeb je zajistit pojištěnému okamžitou pomoc v případě nouzové situace. Obvykle jsou součástí pojistných produktů – pojištění vozidel (povinné ručení, havarijní pojištění), cestovního pojištění a pojištění majetku.
Asistenční služby k pojištění vozidel, tedy k povinnému ručení nebo k havarijnímu pojištění, poskytují pomoc v nepředvídatelných situacích na cestách 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zahrnují především technickou asistenci, jako je vyslání asistenčního vozidla, oprava na místě, vyproštění vozidla nebo pomoc cestujícím.
Asistenční služby k cestovnímu pojištění zajišťují nepřetržitou pomoc na cestách i v zahraničí. Pojišťovna poskytuje asistenci nejčastěji v případě úrazu nebo nemoci, ztráty nebo odcizení zavazadel a dokladů, nebo potřeby poradenství.
Asistenční služby k pojištění majetku, zahrnují například pomoc při technické havárii, zablokování dveří, poruše elektrospotřebiče, ale také při výskytu hmyzu a hlodavců. Pojišťovny hradí výjezd instalatéra, zámečníka i náhradní bydlení.