Toyota Supra
Toyota Supra
Toyota je japonská automobilka, kterou v roce 1937 založil podnikatel Kičiro Tojoda. Úplně první vůz této značky však byl vyroben o rok dříve a šlo o model Toyota AA. Dnešní Toyota patří k největším výrobcům automobilů na celém světě vůbec a mimo jiné se zaměřuje na vývoj vozů s hybridním pohonem.
Toyota Supra - legendární sporťák
Model japonské automobilky Toyota Supra patří do kategorie sportovních vozidel Gran Tourismo neboli zkráceně GT. První generace v karosářské verzi hatchback byla uvedena na trh v roce 1978 a vycházela ze staršího modelu Celica. Supra však byla delší i širší, aby “unesla” řadový šestiválcový motor (Celicu poháněl čtyřválec).
Druhá série nastoupila v roce 1981 pod názvem Toyota Celica Supra II (V Japonsku Toyota Celica XX), která se od první generace výrazně lišila zejména, co se týče vizáže přední části a zadních světel. S třetí generací přišla Toyota na svět v roce 1986 a šlo o velmi výkonný vůz ideální pro tuning. Také proto si Supra střihla roli ve filmu Rychle a zběsile. Následovala ještě čtvrtá generace a v roce 2002 byla výroba ukončena. Ne však na dlouho.
Toyota Supra - pátá generace
Ukončení sportovního modelu Toyota Supra však nebylo definitivní. Téměř po dvaceti letech v roce 2019 Toyota představila pátou generaci Toyota Supra, která je vybavená výkonným šestiválcovým motorem a nejmodernější japonskou technologií. Na jejím vývoji a výrobě se podílela německá automobilka BMW a sportovní divize Gazoo Racing.
Moderní Toyota Supra nabízí pouze jeden stupeň výbavy a jeden benzínový motor 3.0 Twin Scroll Turbo AT o objemu 2998 cm a výkonem 250 kW (335 koní) s automatickou převodovkou. Na stovku se Toyota Supra dostane za 4,3 sekundy a její maximální rychlost činí 250 km/h. Nevýhodou je poměrně vysoká cenovka od 1 800 000 Kč.
Pojištění vozidel pro Toyota Supra
Bezpečný provoz vozidla pro všechny účastníky vyžaduje sjednání zákonného povinného ručení. Toto odpovědnostní pojištění je nařízeno příslušným zákonem a vztahuje se na škody, které vlastník vozidla způsobí jiným účastníkům silničního provozu na jejich majetku, zdraví i životě. Díky povinnému ručení jsou poškození odškodnění včas a odpovídající částkou. Řidiči, kteří povinné ručení nemají, se vystavují finančnímu postihu a způsobenou škodu musí zaplatit ze svého.
Pokud chce mít vlastník kryté i ostatní škody, musí si uzavřít dobrovolné havarijní pojištění. To zahrnuje rizika krádeže, vandalismu, havárie a živelných událostí. Pojišťovny nabízí různé varianty havarijního pojištění a záleží na řidiči, jakou si vybere.