Škoda Felicia
Škoda Felicia
Automobilka Škoda je největší výrobce vozidel v ČR. Její historie sahá až do konce 19. století, kdy dva pánové a původně nadšenci do jízdních kol založili automobilku Laurin&Klement. V roce 1925 došlo ke spojení jejich automobilky s plzeňským strojírenským podnikem Škoda. Jedním z prvních porevolučních modelů po roce 1989 byla právě Škoda Felicia.
Škoda Fabia - vůz pro obyčejné lidi
Škoda Fabia je malý český pětidveřový hatchback, který byl poprvé představen na frankfurtském autosalonu 14. září 1999. Nahradila první porevoluční model Škodu Felicii. Na přelomu století hatchback doplnily další dvě karosářské verze - kombi a sedan. Sedan se však vyráběl pouze v první generaci. Škoda Fabia se na trhu drží již 20 let a v současnosti je k mání třetí generace po faceliftu.
Škoda Felicia - první porevoluční vůz
Škoda Felicia patří do nižší třídy osobních automobilů a vyráběla se v letech 1994 až 2001, kdy ji nahradil současný model Škoda Fabia. Svůj název získala na základě staršího škodováckého modelu, který se prodával v 60. letech minulého století, a který byl velmi oblíbený. Nová Škoda Felicia měla několik karosářských variant - pětidveřový hatchback, pětidveřové kombi, dvě užitkové varianty menší pick-up a větší Vanplus a dvoumístný pick-up s otevřenou korbou FUN určenou pro zábavu a volný čas.
Škoda Felicia byla vlastně prvním porevolučním modelem a také modelem vyrobeným už v rámci koncernu Volkswagen Group. Na výrobě se tak projevila celá řade specifikací typických pro VW Group (např. systém mimořádných výbav). Oproti předchozímu modelu Škoda Favorit, který Felicia nahradila, měla pokročilejší design, spolehlivější a lepší jízdní vlastnosti a pestřejší nabídku motorů.
Škoda Felicia - prodáno téměř 1,5 milionů kusů
Škoda Felicia se vyráběla celkem sedm let a za tu dobu bylo vyrobeno a prodáno přesně 1 420 441 kusů. Ještě deset let po ukončení výroby patřila Škoda Felicia k nejčastějším vozidlům na českých silnicích. Prvního faceliftu se dočkala v roce 1996, kdy došlo k upravení karoserie kvůli vložení airbagů. Největší změna se však týkala motorů, u nichž byl zvětšený kompresní poměr.
Škoda Felicia se už sice nevyrábí, ale i tak se zmíníme o motorech, které se pod kapotou tohoto českého auta objevily. Až na jednu výjimku, se jednalo o benzínové motory - benzínový motor o objemu 1289 ccm a výkonu 40 kW (54 koní), 43 kW (58 koní) a 50 kW (68 koní), další benzíňák o objemu 1598 ccm a výkonu 55 kW (75 koní). Naftový motor měl objem 1896 ccm a výkon 47 kW (64 koní).
Pojištění vozidel pro Škoda Felicia
Pojišťovny nabízí komplexní pojištění i pro starší vozidla. Spousta lidí totiž u starších modelů řeší pouze zákonné povinné ručení, ale havarijní pojištění si nesjedná kvůli vyššímu pojistnému. Dobré pojištění uzpůsobené na míru se však vyplatí u levnějších aut, mezi která Škoda Felicia dnes už patří. Pojišťovny nabízí cenově výhodné balíčky, které zahrnují POV, HAV i vybraná připojištění (např. pojištění skel).