Renault Captur
Renault Captur
Společnost Renault v roce 1899 založili bratři Louis, Marcel a Fernand Renault už jako výrobce vozidel. První prototyp Renault Voiturette vyrobili o rok dříve a koupil jej známý jejich otce, který byl nadšený. O rok později už Renault vyrobil dalších 71 automobilů. Pod Renault spadá rumunsku automobilka Dacia a od roku 2008 vlastní 20 % akci v ruské automobilce VAZ.
Renault Captur - městský crossover
Renault Captur se snaží kombinovat vše, co dnešní lidé požadují. Na klasický hatchback je příliš velké, MPV to také není a jako SUV jej rovněž nelze popsat. Renault Captur má od každého typu něco, zpravidla to nejlepší, a proto se také jedná o velmi prodávaný model auta. Jeho fanouškům se líbí také bohatá barevná paleta, která čítá více než 120 barevných kombinací.
Oficiálně byl Renault Captur představen veřejnosti v roce 2013 na ženevském autosalonu, což je vlastně docela nedávno. Rok 2017 přinesl facelift a druhá generace nastoupila dva roky poté v roce 2019. Mezi přednosti tohoto vozidla patří zejména atraktivní a netradiční design, dobré zpracování a použití kvalitních materiálů v interiéru, prostorná kabina nabízející nadstandardní pohodlí a také velmi úsporný motor.
Renault Captur - větší a povedenější Renault Clio
Městský pětidvéřový crossover Renault Captur vychází ze čtvrté generace menšího modelu Clio. V reálu má však podobnou pouze příď vozidla. Design navrhl tým Laurense van der Ackera. Renault Captur se vyváží do celého světa, občas pod jinými názvy. Například v Jižní Koreji se tento model jmenuje Renault Samsung QM3.
Současný Renault Captur nabízí čtyři odlišné výbavové stupně. Nejlevněji vychází výbava Advantage a Limited, následuje Winter Edition a nejdražší je varianta Intens s nejlepší výbavou. Co se týče motorizace, na výběr jsou čtyři benzínové motory - 0.9 TCe (66 kW), 1.4 TCe (96 kW), 1.4 TCe (110 kW) a 1.4 TCe EDC (110 kW). Převodovka může být manuální i automatická, pohon je pouze na přední nápravu.
Pojištění vozidel pro Renault Captur
S provozem motorového vozidla jsou spojené různé náklady. Jedná se například o pravidelný servis, pohonné hmoty, opravy a zákonné a dobrovolné pojištění. Každý vlastník musí mít dle příslušného zákona uzavřené zákonné povinné ručení, z něhož jsou hrazeny škody způsobené provozem motorového vozidla.
U nových, ale i starších vozidel je důležité i dobrovolné havarijní pojištění, které uhradí rozbité přední sklo, opravy po zaviněné havárii, poškozený lak po krupobití apod. Jednoduše řečeno, havarijní pojištění hradí škody vzniklé na vlastním vozidle bez cizího zavinění.