Peugeot 3008
Peugeot 3008
V roce 1810 se Peugeotovi rozhodli přestavět rodinný mlýn na továrnu na výrobu oceli a ocelových výrobků. Ke konci 19. století se nadšeně pustili do výroby automobilů. Prvním “Peugeotem” byla parní tříkolka v roce 1889. Od té doby do současnosti byly pod značkou Peugeot vyrobeny miliony vozidel, mezi nimi i model Peugeot 3008.
Peugeot 3008 - francouzské SUV
První generace typického francouzského SUV Peugeot 3008 byla představena v roce 2008 a představuje vůz nižší střední třídy. Druhá generace tu první nahradila po osmi letech v roce 2016 a stala se ještě úspěšnější. Oproti první generaci se Peugeot 3008 zvětšil do všech směrů a stal se tak plnohodnotným SUV, které tak nejen vypadá, ale bez problémů zvládne i jízdu v terénu.
Designově se druhá generace nesmírně povedla. Nový Peugeot 3008 je robustnější, ale přitom si zachoval velmi elegantní vzhled. Prostorný interiér nabízí opravdový komfort a díky vyšším posedu i lepší výhled z vozidla ven. To ocení nejen řidič, ale i posádka celého auta. Výhodou je i příjemně odhlučněný interiér, ve kterém není hluk z pod kapoty nijak zvlášť slyšet. Jako plus lze považovat také příjemnou spotřebu na tak velký vůz.
Peugeot 3008 - 4 stupně výbavy a 7 typů motorizací
Druhá generace Peugeot 3008 se nabízí ve čtyřech stupních výbavy - nejlevnější Active se základní výbavou a motorem 1.2 PureTech s výkonem 96 kW, Allure s mírně vyšší výbavou, dražší GT Line a poslední GT s nejpropracovanější výbavou a motorem 2.0 BlueHDi s výkonem 133 kW.
Vybrat si lze ze čtyř benzínových motorů - 1.2 PureTech o objemu 1199 ccm a výkonu 96 kW, 1.5 BlueHDI o objemu 1499 ccm a výkonu 96 kW, 1.2 PureTech o objemu 1199 ccm a výkonu 96 kW EAT8 a 1.6 PureTech 133 kW AT o objemu 1598 ccm. Naftové motory mají tři varianty - 1.5 BlueHDI/96 kW, o objemu 1499 ccm, 1.5 BlueHDi 96 kW S&S EAT8 o objemu 1499 kW a 2.0 BlueHDi/133 kW EAT8 o objemu 1997 ccm.
Pojištění vozidel pro Peugeot 3008
Provoz vozidla není nikdy levnou záležitostí. Kromě pohonných hmot a nákladů spojených s údržbou je nutné platit také pojištění. Ze zákona je povinné pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla, které je spíše známé jako povinné ručení.
Následuje celá řada dobrovolných pojištění, které chrání vlastníka před finančním následky různých škod jako například rozbité čelní sklo, poškození při parkování, vandalismus, krádež, živelní události (požár, povodeň, spadlý strom nebo stožár, krupobití apod.) a dalších škod, které si vlastník na svém voze způsobí v důsledku vlastního pochybení.