Lada Niva
Lada Niva
Ruska automobilka AvtoVAZ vyrábí vozidla pod značkou Lada v továrně ve městě Togliatti. Zatímco vozy Lada byly určeny pro export, v dobách Sovětského svazu se na domácím trhu prodávaly pod značkou Žiguli. Jednotné označení Lada se používá až od 80. let.
Lada Niva - ruské terénní SUV
Jedním z nejpopulárnějších a nejprodávanějších modelů ruské automobilky VAZ je Lada Niva, dnes prodávaná pod označením Lada 4x4. Je to vůz určený pro náročné terénní a provozní podmínky, nejedná se o žádné městské “autíčko na hraní”. Proto je Lada Niva hodně vidět u horských chat, kde dobře a dlouho slouží chatařům.
Lada Niva už je starší model, který prošel několika modernizacemi. První Lada Niva byla oficiálně předvedena v únoru 1976 při příležitosti velkých oslav 25. sjezdu tehdy vládnoucí komunistické strany. O dva roky později se ukázala na bruselském autosalonu a velmi rychle si získala evropskou klientelu.
Lada Niva - technický nenáročný teréňák
Druhá generace Lady Niva se objevila na trhu až v roce 1993. Dosala modernější design i interiér a zejména výkonnější motor. O tři roky později byla na trh uveden menší verze Niva Fora. Další modernizace proběhla v letech 2002, 2006, 2008, 2011 a 2014. Na prvním místě byla a je především praktičnost, funkčnost a snadná údržba. Pohodlí je třeba hledat u jiných aut.
V 90. letech minulého století se objevily různé verze Lady Niva. Některé byly pancéřované, jiné měly obrovské balónové pneumatiky. Nejprodávanější verzí zůstává pětidveřová Lada Niva s posilovačem řízení a ABS, která se od roku 2011 dováží i do České republiky.
Od roku 2009 se Lada Niva prodává jako Lada 4x4. V roce 2014 byla na trh uvedena Lada 4x4 Urban, která má bohatší výbavu a hlavně modernější vzhled vhodnější i pro “městské ježdění”. Má pohodlnější interiér a vyhřívaná sedadla. Z této verze vychází Lada 4x4 Bronto, která se opět více hodí do terénu.
Pojištění vozidel pro Lada Niva
Lada Niva je schopné terénní auto, které si z terénu jistě odnese pár šrámů. U terénních vozidel je důležité sjednat si takové pojištění, které s jízdou v terénu počítá. Většina pojištění totiž kryje pouze škody vzniklé na běžných komunikacích. Nicméně platí, že vlastník vozidla musí mít uzavřené povinné ručení, tedy odpovědnostní pojištění za škody, který může způsobit někomu jinému.
Komplexní pojištění by mělo zahrnovat také havarijní pojištění, které zahrnuje riziko krádeže, vandalismu, havárie, živelné události, střet se zvěří apod. Některá rizika lze již připojistit k povinnému ručení. Důležité je ještě pojištění skel, která lze připojistit jak k povinnému ručení, tak i k havarijnímu pojištění.