Dacia Logan
Dacia Logan
Největší rumunská automobilka Dacia byla založena v roce 1966 za pomoci francouzské automobilky Renault. Obě spolu intenzivně spolupracovaly až do roku 1999, kdy ji Renault konečně koupil a stal se jejím většinovým vlastníkem. Jedním ze stěžejních modelů je právě Dacia Logan.
Dacia Logan - menší rodinný vůz
Rodinný vůz nižší střední třídy Dacia Logan se prodává od roku 2004, kdy byl uveden na trh. Nahradil starší model, který vycházel z Renaultu 12. Dacia Logan se vyváží nejen do Evropy, ale také celého světa. Například v Mexiku je prodáván jako Nissan Aprio a v Íránu jako Renault Tondar. Dacia Logan se vedle karosářských verzí sedan a kombi prodává také jako pick-up a užitkový van. Hlavní výhodou je nízká cena.
Dacia Logan patří k nejlevnějším vozidlům v této kategorii. Na první pohled sice neoslní, nízká cena je přece jen vidět na celkovém zpracování a designu, na druhou stranu za málo peněz nabízí hodně muziky. Logan je dříč, který si poradí i se silnicemi v horším stavu než luxusní naleštěná auta. Druhá verze nastoupila v roce 2012. Logan máte také závodní verzi Dacia Logan S2000, která však nebyla ještě nasazena do závodů rallye.
Dacia Logan - tři stupně výbavy a tři motory
Dacia Logan se prodává ve třech stupních výbavy. Nejlevnější variantu představuje Access, střední Arctica a nejlepší výbavu má verze Open. I ta však stojí výrazně méně než vozy ve stejné třídy od konkurenčních automobilek. K mání je od necelých 300 tisíc korun. Převodovka je pouze manuální a pohon na přední kola.
Co se týče motorizace, Dacia Logan se dodává se třemi typy motorů - dvěma benzínovými a jedním naftovým. Benzínové motory jsou: 1.0 SCe o objemu 998 ccm a výkonu 54 kW a 0.9 TCe o objemu 898 ccm a výkonu 66 kW. Nejvýkonnější a nejúspornější je naftový motor 1.5 Blue dCi o objemu 1461 ccm a výkonu 70 kW. Dacia Logan může jet maximální rychlostí cca 170 km/h.
Pojištění vozidel pro Dacia Logan
Dacia Logan možná není nejkrásnější vůz, ale pro spoustu lidí je lepší mít levnější nový vůz než starou nespolehlivou ojetinu. A nový vůz je doporučeno mít dobře pojištěný. Základem je kvalitní povinné ručení, což je zákonné pojištění určené na krytí škod, které způsobí vlastník vozidla někomu jinému.
Na škody na vlastním vozidle je určeno havarijní pojištění. To se hodí tehdy, když si odřete auto při parkování, poškodí jej kroupy nebo vandal nebo vás potká srážka s velkou zvěří. Pro lepší rozsah pojištění se hodí mít rovněž pojištěná skla a pro vlastní ochranu před zdravotními následky se hodí úrazové připojištění pro celou posádku.