Citroën C3
Citroën C3
Francouz André Citroën vlastnil továrnu na výrobu munice. V roce 1916 se rozhodl pustit do výroby motorových vozidel a svůj první vůz pod názvem Citroën Type A vypustil do provozu o tři roky později. Významným mezníkem ve vývoji francouzské automobilky byl rok 1976, kdy se Citroën stal součástí koncernu PSA Peugeot Citroën.
Citroën C3 - pro poklidnou jízdu
Citroën C3 je malý osobní vůz určený pro pohodové motoristy, kteří upřednostňují poklidnou jízdu. Za konkurenci lze považovat například Renault Clio nebo Peugeot 208. Závodníci milující rychlou a zábavnou jízdu by se měli poohlédnout jinde. Na trh byl Citroën C3 uveden v roce 2002 jako náhrada za starší model Citroën Saxo. První generace prošla faceliftem v roce 2005. Jednalo se spíše o drobné kosmetické úpravy.
Druhá generace byla představena v roce 2009 a nijak výrazně se nezměnila. Designově působila spíše usedleji, a proto alespoň nabízela bohatou paletu laků. Interiér byl prostorný a působil až útulným dojmem. Pozitivní dojem z auta podpořil i zavazadlový prostor s objemem 300 litrů a měkký podvozek zvyšující komfort z jízdy.
Citroën C3 - třetí generace a model Pluriel
Třetí generace Citroën C3 je na trhu od roku 2016. V nabídce jsou tři výbavy od nejlevnější Live, přes střední stupeň výbavy Feel až po nejlépe propracovaný stupeň výbavy Shine. Co se týče motorizace, na výběr jsou čtyři benzínové motory: 1.2 Puretech/50 kW o objemu 1199 ccm, 1.2 Puretech/60 kW o objemu 1199 ccm, 1.2 Puretech/81 kW o objemu 1199 ccm a 1.2 Puretech/81 kW EAT 6 o objemu 1199 ccm.
Na platformě C3 je postaven zajímavý model Citroën C3 Pluriel, což je vlastně malý kabriolet se sklopnou plátěnou střechou. Má vyjímatelné sloupky a nabízí tak přestavbu na pět různých způsobů - kabriolet s nebo bez sloupků, pick-up bez střechy nebo se střechou atd. V České republice se tento model neprodává.
Pojištění vozidel pro Citroën C3
Ježdění autem není zadarmo. Něco stojí samotný vůz, další náklady jdou na benzín či naftu, něco stojí servis a opravy. Samostatným výdajem je pojištění vozidel. Zákonné pojištění odpovědnosti známé jako povinné ručení musí mít každý vlastník provozovaného vozidla, jinak mu hrozí finanční postih.
Havarijní pojištění je dobrovolné, ale vlastník jej ocení tehdy, když mu auto ukradnou, poškodí na veřejném parkovišti nebo na něj třeba spadne strom. S rozbitým čelním sklem si zase poradí připojištění skel. Komplexní pojištění sice stojí peníze, ale už při jedné opravě se vyplatí.