Audi A7
Audi A7
Spojením čtyř německých automobilek v roce 1932 dochází ke vzniku jedné větší a silnější - Audi. Ta se proslavila nejen jako výrobce luxusních automobilů, ale také jako velký inovátor. Automobilovému světu přispěla celou řadou nových technologií. Jako příklad zmiňme například pohon na všechna čtyři kola quattro nebo lehká celohliníková karoserie ASF.
Audi A7 - praktické kupé
Model Audi A7 patří do vyšší střední třídy a vyrábí se od roku 2010. Je postavené na společně platformě s Audi A6 MLB vyvinuté koncernem Volkswagen Group. Druhá generace byla uvedena na trh v roce 2018. Audi A7 se vyznačuje sportovním designem a zároveň prostorným interiérem, který z tohoto modelu dělá praktické rodinné auto. V opravdovém sporťáku byste totiž těžko hledali minimalistický a zároveň luxusní systém tří ovládacích obrazovek.
Druhá generace Audi A7 dostala nová revoluční světla Matrix a výkonný turbodieselový motor. Toto dynamicky vyhlížející čtyřdveřové kupé s relativně nízkou karoserií (dlouháni se však nemusí bát) má v nové upravené podobě výraznou masku chladiče, nový přední nárazník a výraznější zadní nárazník, kterému dominuje dvojice širokých koncovek výfuku.
Audi A7 - luxusní, elegantní a kvalitní
Nové Audi A7 dává na výběr mezi dvěma výbavami. Základní je A7 Sportback, která vychází levněji, cena se pohybuje od 1,5 milionů korun. Propracovanější a luxusnější výbavu má verze S7, zejména pak ta se výkonnějším motorem. Co se týče motorizace, k Audi A7 je nabízeno celkem osm motorů - tři benzínové a čtyři naftové.
Naftové motory jsou: 40 TDI/150 kW S tronic, 40 TDI/150 kW quattro S tronic, 45 TDI/170 kW quattro S tronic, 50 TDI/210 kW quattro a 45 TDI/257 kW quattro tiptronic. Benzínové motory jsou: 45 TFSI/180 kW S tronic, 45 TFSI/180 kW quattro S tronic a 55 TFSI/250 kW quattro S tronic. Převodovka je automatická a pohon může být na přední nápravu nebo 4x4.
Pojištění vozidel pro Audi A7
Nové auto neznamená pouze kupní cenu, ale také pohonné hmoty a pravidelný servis, případně opravy. Další náklady představuje pojištění. Dnes už si nikdo nepořídí drahý vůz jako Audi A7 bez komplexního pojištění. I povinné ručení, které je dané zákonem, se doporučuje s vyššími pojistnými limity.
Vhodné je také připojištění. Chybět nesmí ani kvalitní havarijní pojištění, které zaplatí škody na vlastním autě. Když vám vandal nebo kroupy poškodí lak, nebo když vám při parkování někdo nechtěně odře dveře. Platit opravy ze svého by byla drahá sranda, jak se říká.