Nejčastější dotazy k povinnému ručení
O službách ePojisteni.cz
Co je Klik.cz & ePojisteni.cz s.r.o.?
Společnost Klik.cz & ePojisteni.cz s.r.o. se specializuje na porovnání a prodej pojištění online. Je největším a nejvýznamnějším zprostředkovatelem online pojištění v České republice. Internetové portály s produkty ePojisteni.cz navštíví každý měsíc přes 350 000 návštěvníků. Každý měsíc si prostřednictvím ePojisteni.cz tisíce klientů zařídí levnější pojištění.
Poskytujeme bezplatné, velmi přehledné a jednoduché srovnání pojistných produktů pojišťoven a možnost snadného online sjednání. S pojišťovnami máme smluvní vztah a zprostředkováváme jejich produkty svým klientům online za zvýhodněné sazby. Díky výhodným podmínkám, které máme s pojišťovnami vyjednány a díky online fungování můžeme pojištění nabízet za podstatně nižší ceny, než pojišťovny samy.
V případě jakýchkoli dotazů jsou k dispozici na telefonu naši pojišťovací specialisté, kteří vám rádi poradí a pomohou s výběrem a uzavřením pojištění. Porovnáváme a zprostředkováváme produkty z mnoha oblastí pojištění. Přes ePojisteni.cz si můžete zařídit pojištění vozidel, cestovní pojištění, pojištění domova, domácích miláčků, životní pojištění. Kromě pojištění srovnáváme i půjčky, úvěry, energie a telefonní tarify.
V čem mi může ePojisteni.cz pomoci?
Ať už vybíráte povinné ručení, cestovní pojištění nebo pojištění majetku a domácnosti, využijte praktické online srovnávače dostupné na této stránce. Díky nim si můžete snadno a rychle porovnat více než 500 variant pojištění pro nejrůznější životní situace. Vše přehledně, na jednom místě a bez zbytečného papírování. Jakmile si vyberete nejvýhodnější nabídku, můžete si pojištění sjednat online – pohodlně a během několika minut.
Každý měsíc u nás novou pojistku uzavírají tisíce klientů, kterým jsou k dispozici naši zkušení makléři. Rádi vám poradí s výběrem i sjednáním pojištění, a to prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. Díky velkému množství uzavřených smluv můžeme našim klientům nabídnout exkluzivní slevy a výhodnější ceny. Navíc, protože neprovozujeme drahé pobočky ani rozsáhlý administrativní aparát, můžeme se soustředit na to, abychom vám přinesli ty nejvýhodnější nabídky na trhu.
Potřebujete poradit se změnou pojišťovny nebo uzavřením nové pojistky? Jsme tu pro vás – online a kdykoliv. Máte dotaz? Naši pojišťovací specialisté vám ho rádi zodpoví. Stačí nás kontaktovat.
Kromě samotného sjednání pojištění u nás najdete i užitečné informace o pojišťovnách, jejich produktech a aktuálních novinkách ze světa pojištění v ČR.
Jak to, že nabízíte tak výhodné ceny?
Důvodem nízkých cen nabízeného pojištění je skutečnost, že měsíčně si u nás sjednají novou pojistku tisícovky zákazníků, které provedeme celým procesem změny pojištění nebo sjednání nové pojistky online.
Samotným pojišťovnám tak odpadají značné administrativní náklady, protože většinu zmíněné administrativy zajistíme za ně. Zákazník si u nás srovná a vybere nejvýhodnější pojistku, pojišťovna s naší pomocí získá velké množství zákazníků a my máme ze sjednaných smluv provize. Ve finále jsou tak všichni spokojení.
U koho budu pojištěný? U vás?
ePojisteni.cz funguje jako prostředník mezi vámi a pojišťovnou. Vy si u nás vyberete nejvýhodnější pojištění, ale samotná smlouva je uzavřena přímo s pojišťovnou, která daný produkt nabízí.
My se postaráme o veškerou administrativu – vyplnění a odeslání smlouvy, doručení zelené karty e-mailem (v případě povinného ručení) a rádi vám pomůžeme s jakýmikoli dotazy či případnými komplikacemi. Pokud by došlo k pojistné události, budete ji řešit přímo s vaší pojišťovnou.
Proces sjednání pojištění
Jak celý proces sjednání pojištění probíhá?
Celý proces je velmi jednoduchý a zvládnete ho za pár minut z pohodlí domova. Stačí zadat poptávku přes naši online kalkulačku, kde vyplníte potřebné údaje a my vám srovnáme nabídky jednotlivých pojišťoven. Z nabídek si vyberete tu, která je pro vás nejlákavější a odešlete poptávku. Celý proces můžete dokončit sami nebo s pomocí našich specialistů, kteří s vámi telefonicky dořeší případné nejasnosti.
Všechny potřebné dokumenty vám přijdou do pár minut na e-mail. Jedinou podmínkou k tomu, aby vám vznikl nárok na pojistnou ochranu k datu uvedenému na smlouvě, je uhrazení ceny pojištění v řádném termínu.
Co potřebuji k uzavření smlouvy online?
K uzavření pojištění online vám stačí pouze velký technický průkaz vozidla, ve kterém naleznete veškeré informace potřebné pro vyplnění formuláře a občanský průkaz pro doplnění informací o řidiči vozidla. Kdybyste si s čímkoli nevěděli rady, neváhejte nás kontaktovat přes kontaktní formulář nebo nám jednoduše zavolejte na 800 44 44 33. My vám vše rádi vysvětlíme.
Jak probíhá platba pojistného?
Je třeba si uvědomit, že podpis pojistné smlouvy a začátek pojištění jsou dvě rozdílné věci. V žádném případě tak nemusí znamenat datum podpisu pojištění začátek doby, po kterou trvá pojištění. Počátek i konec pojištění je vždy uveden v konkrétní pojistné smlouvě. Počátek pojištění, tedy datum od kdy bude vaše vozidlo pojištěno, si sjednáte předem před uzavření pojistné smlouvy. Naleznete ho nejen ve smlouvě, ale také na zelené kartě. Nezapomeňte si tedy zkontrolovat, zda jste pojistku včas zaplatili.
Rozhodující je okamžik připsání platby na účet pojišťovny – dokud nebude mít pojišťovna peníze na účtu, není vozidlo pojištěno. Pokud se rozhodnete pro platbu bankovním převodem, musíte si nechat dostatek času na převod peněz.
Od kdy bude pojištěno moje vozidlo?
Podpis smlouvy neznamená okamžitou platnost pojištění. Pojištění začne platit až ve chvíli, kdy pojišťovna obdrží vaši platbu. Datum počátku pojištění si sice sjednáte předem, ale pokud pojistné neuhradíte včas, pojistka nebude platná. Veškeré informace o počátku pojištění najdete ve smlouvě i na zelené kartě, kterou vám pošleme e-mailem.
Výběr, změna a správa pojištění
Jak si vybrat pojišťovnu?
Nabídka pojištění na trhu je obrovská, a proto není vždy snadné se v ní zorientovat. Nejlepší způsob, jak si vybrat správně, je jednotlivé produkty mezi sebou porovnat. Můžete to udělat online prostřednictvím praktického srovnávače na ePojisteni.cz. Tato možnost je mnohem rychlejší a efektivnější, než ruční porovnávání nabídek jednotlivých pojišťoven. Při výběru vhodného pojištění se zaměřte na jeho podmínky. Jaké služby pojišťovna nabízí? Jaké jsou limity plnění a případné výluky?
Dalším důležitým faktorem je cena. Neplatí ale, že nejlevnější pojištění je vždy to nejlepší. Rozhodující jsou právě limity a rozsah krytí – kvalitní pojištění by mělo odpovídat vašim potřebám, nikoliv jen nízké ceně.
Dále se vyplatí sledovat nabídku připojištění, která mohou výrazně rozšířit ochranu. Mnoho pojišťoven navíc poskytuje slevy, bonusy a další výhody pro nové i stávající klienty. Najít tu nejlepší nabídku může být složité, ale my vám s tím rádi pomůžeme.
Jak změnit pojišťovnu?
Vaše pojišťovna vám znenadání zvedla pojistné a vy jste se rozhodli odejít? Jediným řešením je změna pojišťovny. Pokud chcete zrušit povinné ručení, je potřeba nejprve vypovědět stávající pojistnou smlouvu. To provedete tak, že vyplníte formulář, který vám vygenerujeme na míru. Ten pak pošlete online, poštou, nebo se s ním dostavíte osobně na pobočku.
Veškeré informace o změně pojišťovny, kontaktních údajích jednotlivých pojišťoven spolu se vzorovými výpověďmi naleznete na stránce změna pojišťovny.
Co se stane, když nezaplatím povinné ručení?
Pokud nezaplatíte povinné ručení, začnou vám od pojišťovny chodit upomínky. Pokud nezaplatíte ani tehdy, pojištění vám zanikne, a budete muset zaplatit pokutu. Proto si dávejte pozor na data splatnosti v pojistné smlouvě, abyste nemuseli platit peníze navíc.
V případě, že způsobíte nehodu a nebudete mít pojištěné vozidlo, budete muset uhradit nejen pokutu a náklady na škodu, ale navíc i sankce za každý den, kdy váš automobil nebyl pojištěn. Pro představu rok ježdění bez povinného ručení s osobním automobilem vás bude v sankcích stát zhruba 17 000 Kč.
Jak zjistit bonusy a jak je převést k jiné pojišťovně?
Pokud se rozhodnete sjednat novou pojistnou smlouvu, většinou si můžete bonusy snadno převést k jiné pojišťovně. Vaše bonusy zjistíte z potvrzení o bezeškodním průběhu, který vám na vyžádání vystaví vaše pojišťovna. Ta tyto informace získává z databáze České kanceláře pojistitelů. V některých případech lze bonusy vypočítat samostatně s pomocí tabulky, kterou naleznete v pojistných podmínkách konkrétní pojišťovny.
Jak zjistím hodnotu auta?
Při sjednávání povinného ručení je hodnota vozidla klíčovým faktorem. Jak ji ale správně zjistit? Hodnota auta závisí na několika faktorech, mezi které patří nejen stáří a značka, ale i konkrétní model a typ vozidla. Důležitý vliv na hodnotu má také motor a typ spalovaného paliva. Dalším aspektem je stav tachometru, který rovněž ovlivňuje celkovou hodnotu auta.
Pokud chcete zjistit orientační hodnotu vašeho vozidla, můžete se podívat na různé internetové nástroje a kalkulačky, které vám poskytnou hrubou představu. Nicméně pro přesné stanovení hodnoty doporučujeme obrátit se na odborníka, který bude schopen určit skutečnou hodnotu auta na základě odborného posouzení.
Je nutné chodit pro smlouvu na poštu a pak ji skladovat doma v šuplíku?
Ne, smlouvy není třeba fyzicky skladovat a bohatě vám postačí jejich elektronická verze. Pokud si přece jen přejete obdržet smlouvu včetně všech příslušných formulářů a záznamu z jednání v listinné podobě, kontaktujte prosím telefonicky našeho operátora, který váš požadavek zaznamená a veškeré dokumenty vám následně budou zaslány poštou na vámi uvedenou adresu. Pokud o to nepožádáte, máme za to, že odesláním formuláře souhlasíte s archivací těchto dokumentů v elektronické podobě s tím, že nás kdykoliv můžete požádat o přístup k uvedeným dokumentům a my vám je rádi obratem poskytneme.
Pojistná událost
S kým mám řešit případnou pojistnou událost?
V případě, že nastane pojistná událost, se obracejte přímo na danou pojišťovnu, u které jste si sjednali povinné ručení. Nejrychlejší řešení je zavolat přímo na infolinku pojišťovny, číslo naleznete na webu konkrétní pojišťovny.
Pojistná událost - Jak postupovat při dopravní nehodě?
Pokud nejste vážně zranění nebo v šoku, zapněte výstražná světla, oblečte si reflexní vestu a místo nehody zabezpečte výstražným trojúhelníkem. Pokud ho nemáte, můžete použít praporek, kus látky nebo jiný viditelný předmět.
Pokud jsou na místě zranění, poskytněte jim první pomoc a okamžitě volejte záchrannou službu na čísle 155. Pokud byste neposkytli první pomoc nebo nezavolali záchrannou službu, dopustili byste se trestného činu. Totéž platí, pokud byste od nehody utekli!
Podrobný postup krok za krokem najdete v samostatné sekci: Jak postupovat při dopravní nehodě.
Jak postupovat při nehodě v zahraničí?
Dojde-li k dopravní nehodě v zahraničí, neprodleně kontaktuje pojišťovnu, u které je vozidlo pojištěno, a řiďte se jejími instrukcemi. Pokud jsou součástí vašeho pojištění také asistenční služby v zahraničí, kontaktujte svou asistenční službu.
V každém případě je nutné detailně a pečlivě vyplnit euroformulář, který poslouží jako záznam o dopravní nehodě. Pamatujte, že tento formulář by se měl vyplňovat co nejdříve. Při pozdějším zápisu totiž můžete na mnoho věcí zapomenout a průběh vyřízení pojistné události se tak může značně zkomplikovat. Kromě euro formuláře je potřeba vyplnit taky zápis o dopravní nehodě do formulářů, které vám poskytne příslušná pojišťovna nebo je lze často stáhnout i na internetu.
Vyžaduje-li to charakter dopravní nehody, je nutné přivolat tamější policii a nechat si potvrdit její účast na vyšetřování. Tyto formality je potřeba bez zbytečných průtahů co nejrychleji doručit na pojišťovnu, se kterou budete spolupracovat. Jedině tak dojde ke zdárnému prošetření a poskytnutí finanční částky dle parametrů pojistné smlouvy.
Postup bod po bodu najdete v článku o pojistné události v zahraničí.
Kolik mi pojišťovna vyplatí při pojistné události?
Nastane-li pojistná událost, je třeba, abyste pojišťovně poskytli veškeré potřebné dokumenty a další nezbytnosti k tomu, aby mohla celý případ důkladně prošetřit.
Finanční sumu, kterou za pojistnou událost obdržíte, nelze jednoznačně určit. Závisí vždy na mnoha důležitých faktorech, mezi které patří třeba celková pojistná částka, na kterou máte vozidlo pojištěno, konkrétní škoda, její výše a okolnosti, které vedly k jejímu vzniku.
Samozřejmostí je také přihlédnutí ke správné platební morálce pojištěného. S ohledem na všechny tyto skutečnosti bude podle tabulek stanovena výsledná částka, kterou následně obdržíte pro zmírnění dopadů škod.
Kdy nemusí pojišťovna nic platit?
V některých případech pojišťovna nemusí uhradit (celou) škodu. Mezi hlavní situace, kdy pojišťovna nenese odpovědnost, patří:
Řidič, který nehodu způsobil – Pojišťovna nehradí škody způsobené řidičem, který nehodu zavinil, včetně škod na věcech v jeho vozidle.
Manipulace s nákladem – Pokud dojde k poškození při manipulaci s nákladem stojícího vozidla, pojišťovna nemusí škodu uhradit.
Motoristické závody – Pojišťovna nehradí škody vzniklé během organizovaných motoristických závodů.
Teroristické činy a válečné události – Pojišťovna není povinna plnit škody způsobené teroristickými činy nebo válečnými událostmi.
Měli byste vědět: Pokud při vyšetřování pojistné události zatajíte důležité informace, jedná se o porušení podmínek pojistné smlouvy. Pokud jste již pojistné plnění obdrželi, může pojišťovna požadovat jeho vrácení.
Pojistné pojmy
Co je povinné ručení?
Povinné ručení je zákonné pojištění odpovědnosti z provozu, které musí mít sjednané každý majitel vozidla. Takové pojištění vám bude hradit případné škody způsobené vámi třetím osobám, a to jak na zdraví, tak i na majetku. Pokud tedy vyjedete na pozemní komunikaci bez sjednaného povinného ručení, hrozí vám pokuta až do výše několik desítek tisíc korun. Na vámi způsobené škody na vašem vozidle vám však povinné ručení stačit nebude, budete potřebovat havarijní pojištění.
Co jsou to bonusy?
Bonusy představují různé výhody, které můžete získat, pokud splníte předem stanovené podmínky pojišťovny, u které máte uzavřené povinné ručení. Mezi tyto podmínky mohou patřit například:
jízda bez nehody,
nadstandardní zabezpečení vozidla,
závazek využívat zimní pneumatiky v zimních měsících apod.
Pokud splníte specifika dané pojišťovny, můžete si o bonus zažádat a začít čerpat jeho výhody. Naopak, pokud během pojištění způsobíte nehodu nebo porušíte jiné podmínky, může pojišťovna uplatnit malus – což znamená zvýšení vaší pojistné částky. Malus tedy slouží jako penalizace za porušení podmínek nebo za rizikové chování.
Co jsou asistenční služby?
Asistenční služby jsou připojištěním, které si můžete sjednat k povinnému ručení. Tento balíček zahrnuje právní, technickou nebo administrativně-právní pomoc při pojistné události, jako je nehoda nebo porucha vozidla.
Rozsah asistenčních služeb se liší podle pojistných podmínek konkrétní pojišťovny. Telefonní číslo na asistenční službu naleznete na zelené kartě nebo kartičce asistenčních služeb, kterou obdržíte od pojišťovny.
Pokud zákazník využije asistenční služby, které nejsou součástí jeho pojistky, bude muset uhradit veškeré náklady spojené s těmito službami.
Kdo je pojišťovací makléř?
Pojišťovací makléř je právnická nebo fyzická osoba, která má na základě zákona oprávnění vykonávat zprostředkovatelskou činnost v oblasti pojišťovnictví. Pojišťovací makléř je vázán podmínkami smlouvy uzavřené s klientem a v závislosti na jejím obsahu poskytuje různé služby, mezi které patří například:
vypracování komplexní analýzy pojistných rizik,
návrhy pojistných nebo zajistných programů,
konzultační a poradenská činnost,
správa uzavřených pojistných nebo zajišťovacích smluv,
sledování lhůt pro jejich revizi,
spolupráce při likvidaci pojistných událostí.
Pojišťovací makléř musí být zapsán do registru a splňovat podmínky důvěryhodnosti a odborné způsobilosti stanovené zákonem pro vyšší kvalifikační stupeň.
Mluví se o nás
/f/124222/230x133/0c2e190390/lupa-logo-universal.png)
/f/124222/310x91/e210c6dca9/logo-nova.png)
/f/124222/163x91/7fecde6131/logo-prima_new.png)
/f/124222/234x131/4975d25a45/web-top100-logo.png)
/f/124222/200x124/a3b3909831/zlaty-mesec-universal.png)
/f/124222/299x134/d029625103/logo_bestdrive.png)
/f/124222/150x150/7b081253a8/logo-vesnicky.png)