Co jsou asistenční služby k pojištění majetku
Asistenční služby k pojištění auta nejspíš znáte, ale víte, že existují i k pojištění majetku? Jedná se o doplňkovou službu, která vám poskytne okamžitou pomoc v nečekaných a naléhavých situacích.
Nejde jen o finanční krytí škod, ale především o praktickou pomoc, kterou oceníte v těch nejhorších chvílích – když si zabouchnete dveře nebo vám praskne potrubí. K dispozici máte kdykoliv třeba zámečníka, elektrikáře nebo instalatéra.
Výhody asistenčních služeb
Rychlá pomoc 24/7
Bez ohledu na denní dobu vám pojišťovna zajistí profesionály, kteří vám pomohou s urgentními problémy.
Široká škála služeb
Zahrnuje opravy vodovodních instalací, elektrikářské práce, otevření dveří, opravy spotřebičů a mnoho dalšího.
Bez stresu a starostí
Nemusíte hledat odborníky sami – vše zařídí pojišťovna, stačí jen zavolat na nonstop linku asistenční služby.
Zahrnuty v ceně
Základní asistenční služby bývají zahrnuty v ceně pojištění, ať si sjednáte pojištění nemovitosti nebo pojištění domácnosti.
Základní asistence pojištění majetku
Základní asistenční služby bývají automaticky součástí pojištění majetku. Jejich konkrétní rozsah a limity plnění se u jednotlivých pojišťoven liší.
Mezi nejčastěji nabízené služby patří:
pomoc v případě nouze/havárie a vyslání technika (např. zámečník, instalatér, elektrikář, plynař, topenář, sklenář, tesař, klempíř, pokrývač),
deratizace, dezinsekce,
likvidace včelích rojů a vosích hnízd,
oprava domácích spotřebičů po záruce.
Limity na asistované události bývají stanoveny ve dvou podobách:
limit za škodu, tzn. maximální částka za jeden zásah,
roční limit, tzn. počet zásahů během roku, případně celková částka za rok.
Například Pillow má u havárie limit 2× ročně do 4 000 Kč/zásah, ČSOB pojišťovna 2× ročně do 7 000 Kč/zásah stejně jako ČPP. Pokud chcete dosáhnout na vyšší limity, můžete si připlatit rozšířenou asistenci.
Víte, že?
Do částky se obvykle počítá pouze příjezd a práce technika, případně drobný materiál. Náhradní díly většinou platí pojištěný.
Rozšířená asistence
Rozšířená asistence k pojištění majetku zahrnuje služby nad rámec základní asistence a obvykle také vyšší limity.
Mezi často poskytované služby patří:
právní asistence,
IT asistence a obnova dat,
ostraha pojištěného majetku,
krátkodobé náhradní ubytování,
oprava topení, klimatizace, tepelného čerpadla a fotovoltaických elektráren,
pomoc se stěhováním nebo vyklízecími pracemi.
Narazíte i na velmi specifickou asistenci. Například ČPP nabízí zapůjčení náhradního spotřebiče, když se ten váš porouchá. Kooperativa zahrnuje do rozšířené asistence psychologickou pomoc v případě zneužití v on-line prostředí. ČSOB pojišťovna poskytuje mimo jiné cykloasistenci.
Pozor
Někdy narazíte na to, že základní asistenční služby pouze zprostředkují zásah odborníka, ale veškeré služby musíte zaplatit ze svého. Proto si pečlivě čtěte pojistné podmínky.
Která pojišťovna nabídne nejširší asistenci? Porovnejte si podmínky
Příklad z praxe – zabouchnuté dveře
Asistenční služby jsou součástí také u pojištění bytových domů. Obvykle zahrnují násobně vyšší limity než pro jednotlivé domácnosti.
Jak probíhá řešení asistenční události
Zavoláte na telefonní číslo asistenční služby.
Popíšete problém a sdělíte svoji adresu.
Asistence k vám domů vyšle technika.
Technik provede nezbytnou opravu.
Do sjednaného limitu nic neplatíte.
Kontaktní údaje na asistenční služby
Pojišťovna | Telefon na asistenční službu |
---|---|
Allianz | +420 241 170 000 |
ČPP | + 420 1220 |
ČSOB pojišťovna | +420 466 100 777 |
Direct | +420 291 291 291 |
KB Pojišťovna | +420 292 292 260 |
Kooperativa | +420 1220 |
Maxima | +420 296 339 687 |
Pillow | +420 221 586 860 |
PVZP | +420 272 10 10 10 |
Slavia | +420 242 452 652 |
UNIQA | +420 488 125 125 |
Jaké informace si připravit, až budete volat na asistenční službu:
Pokud nemáte po ruce číslo pojistné smlouvy, pojišťovna si vás dohledá podle jména a rodného čísla.