Asistenční služby k pojištění vozidel

  • Nonstop pomoc v ČR i zahraničí

  • Oprava na místě nebo odtah vozidla

  • Srovnání asistenčních služeb v rámci pojištění vozidel



Základní služby – technická asistence vozidel

Asistenční služby jsou v dnešní době nedílnou součástí pojištění vozidel. Všechny hlavní pojišťovny je nabízí v rámci povinného ručení i havarijního pojištění. Pojišťovny poskytují asistenční služby v několika variantách. Základní verze u havarijního pojištění je u některých pojišťoven rozsáhlejší a disponuje vyššími limity než asistence u povinného ručení. V obou případech se ale asistenční služby dají rozšířit – obvykle volbou vyššího tarifu pojištění nebo formou připojištění.

Co základní asistenční služby běžně obsahují?

Oprava vozidla na místě

Pojišťovna na místo vyšle mechanika, který se pokusí vozidlo okamžitě vrátit do provozuschopného stavu. Služba přijde vhod u menších závad (výměna pneumatiky, doplnění provozních kapalin apod.). V základních asistenčních službách je oprava na místě omezena časem práce mechanika (například 60 minut) nebo finanční částkou vyhrazenou na opravu. Při překročení těchto limitů uhradíte zbylé náklady z vlastní kapsy.

Odtah vozidla

Typicky jde o odtah do nejbližšího servisu nebo místa určeného klientem. Podmínky se u jednotlivých typů odtahu mohou lišit. V základních asistenčních službách ale vždy budete omezeni limitem. Ten je většinou vyjádřený v kilometrech pro výjezd odtahové služby (počítají se kilometry tam i zpět), případně finanční částkou. Nadlimitní náklady hradíte ze svého.

Vyproštění vozidla

Službu využijete, pokud s autem uvíznete v příkopu, sněhu, bahně nebo jiném terénu. U některých pojišťoven je vyproštění již zařazeno mezi nadstandardní služby. Limity pro vyproštění jsou obvykle stanovené finanční částkou.

Úschova nepojízdného vozidla

Uschování přijde vhod zejména v situacích, kdy vozidlo nelze ihned opravit nebo u něj nemůžete být přítomni. Limity jsou určené počtem dní úschovy.

Základní asistenční služby jsou u všech pojišťoven značně omezené a vztahují se na ně přísné limity. Služby vám v praxi pokryjí spíše drobné závady, které se dají vyřešit rychle a s nízkými náklady. U složitějších závad musíte počítat s dodatečnými náklady. Co vám zajistí základní asistence u hlavních pojišťoven při zásazích v ČR?

Pojišťovna (produkt)Oprava vozidla na místěOdtah vozidlaVyproštění vozidlaÚschova nepojízdného vozidla

Kooperativa (Asistenční program ZÁKLAD)

30 minut

50 km (jen u havárií)

-

-

Generali Česká pojišťovna (Asistenční služba S)

60 minut

50 km do nejbližšího autorizovaného/smluvního servisu (při přečerpání limitu není požadován doplatek), 50 km k nejbližší nabíjecí stanici

-

3 dny

Allianz (Základní asistence)

60 minut (při poruše a poškození nebo zničení vozidla)

20 km do smluvního servisu, nebo odtah do jiného pojišťovnou určeného servisu (při poruše a poškození nebo zničení vozidla)

ANO (jako součást odtahu)

ANO (do doby, než je možný převoz do pojišťovnou určeného servisu)

UNIQA (UNIQA asistence)

2 800 Kč (dopravní nehoda, živelní událost), 1 800 Kč (porucha vozidla, poškození vozidla při pokusu o krádež)

bez limitu (dopravní nehoda, živelní událost), 50 km (porucha vozidla, poškození vozidla při pokusu o krádež)

-

7 dní (dopravní nehoda, živelní událost), jen organizace (porucha vozidla, poškození vozidla při pokusu o krádež)

Slavia (Asistence S)

60 minut, max. však 3 000 Kč

jen organizace

jen organizace

jen organizace

Direct (Asistence S)

3 000 Kč

3 000 Kč

3 000 Kč

-

Česká podnikatelská pojišťovna (Asistence SPORO)

1 000 Kč

1 000 Kč (do nejbližší opravny nebo domů)

1 000 Kč

-

Pillow (Odtah 50 km při nehodě)

jen organizace

50 km

ANO (bez limitu)

10 dní

ČSOB (Základní asistenční služby)

2 000 Kč

2 000 Kč (do nejbližší opravny nebo místa bydliště)

-

3 dny

Zdroj: Pojistné podmínky pojišťoven, červenec 2024


  • Příklad:

    Martin při pozdním návratu z výletu zastavil na čerpací stanici. Po rychlém občerstvení vůz už nenastartoval. Nešlo o vybitou baterii, ale o složitější závadu vyžadující opravu. Vůz byl odtažen do nejbližšího autorizovaného servisu vzdáleného 60 km. Základní asistence zajišťovala Martinovi odtah s náklady do 1 000 Kč. Odtahová služba si za 1 km jízdy účtovala 20 Kč. Jen cena za kilometry výjezdu se tedy vyšplhala na necelé 3 000 Kč. Dále byl uplatněn příplatek 500 Kč za noční výjezd a víkendový příplatek zvyšující cenu o dalších 30 %. Celkový účet za odtah činil 4 290 Kč. Pojišťovna uhradila 1 000 Kč, zbytek musel doplatit Martin.



Základní asistence je běžnou součástí povinného ručení. Která pojišťovna vám pojištění vozidla s asistencí poskytne nejvýhodněji? Srovnejte si nabídky pojišťoven v naší online kalkulačce.



Rozšířená asistence – připojištění služeb

Součástí vyšších tarifů pojištění vozidel bývá rozšířená asistence. Oproti základní verzi přináší vyšší pojistné limity, vybrané produkty dokonce pracují s limity v neomezené výši. Odlišná může být i územní platnost – základní asistence u některých pojišťoven platí jen pro ČR, zatímco rozšířené asistenční služby zajišťují pomoc po celé Evropě. Kromě uvedených výhod poskytují pojišťovny u rozšířené asistence ještě další doplňkové služby, například:

  • náhradní vozidlo,

  • náhradní ubytování,

  • odvoz posádky poškozeného vozidla,

  • úhradu nákladů na cestu domů,

  • repatriaci vozidla ze zahraničí,

  • pomoc při ztrátě či zabouchnutí klíčů,

  • odtah přívěsu,

  • přeložení a přepravení nákladu,

  • zajištění likvidace vraku,

  • právní pomoc,

  • telefonické tlumočení.

Rozsah asistenčních služeb si každá pojišťovna určuje sama. Zahrnuté služby se proto výrazně liší. Obecně však platí, že vám rozšířený balíček pokryje daleko větší množství událostí než základní asistence.


Rozšířené asistenční služby byste měli zvážit, zejména pokud:

  • za volantem trávíte hodně času,

  • často vyrážíte na delší trasy,

  • opakovaně jezdíte do zahraničí,

  • vlastníte starší vozidlo.



S havarijkem si často zajistíte vyšší limity asistence již v základním balíčku pojištění. Na kolik vás havarijní pojištění vyjde a která pojišťovna aktuálně nabízí nejvýhodnější podmínky?





Asistenční služby v rámci cestovního pojištění

  • Pojišťovny nabízí technickou asistenci vozidla také u produktů, které se primárně netýkají vozidel. Typickým příkladem jsou asistenční služby vozidla k cestovnímu pojištění. Na rozdíl od klasické asistence, která se sjednává spolu s povinným ručením či havarijním pojištěním na dobu neurčitou, platí jen po dobu platnosti cestovního pojištění.

    Krátkodobé pojištění na dovolenou se hodí, když si dočasně chcete sjednat produkt s vyššími limity nebo si obstarat ochranu i mimo ČR. Sjednáte si ho formou připojištění u všech hlavních pojišťoven.

Co dělat, když mám nárok na více asistenčních služeb?

Pojišťovny asistenční služby automaticky zařazují do balíčků různých pojistných produktů. Může se tedy stát, že máte nárok na více asistenčních služeb. Jednu z asistencí vám může zajišťovat povinné ručení, druhou havarijko a třetí můžete získat k cestovnímu pojištění. V případě potřeby asistence poté volejte službu, která vám přináší lepší krytí pro danou situaci. Pokud máte asistence k dispozici na základě smluv u jedné společnosti, zjistěte si, jak pojišťovna tento stav řeší. U některých pojišťoven (například ČPP) se vám limity jednotlivých asistenčních služeb sčítají.

Jak postupovat při kontaktování asistenční služby

Před kontaktováním asistenční služby nejprve zajistěte svoji bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků provozu. Oblékněte si reflexní vestu a za vozidlo umístěte výstražný trojúhelník. Pokud jsou na místě zranění, přivolejte záchranáře na lince 155.

Po zajištění bezpečnosti všech zúčastněných zavolejte na asistenční službu své pojišťovny. Příslušné telefonní číslo najdete na zelené kartě, případně v pojistné smlouvě nebo na asistenční kartičce vystavené po sjednání pojištění. Při poruchách v ČR můžete využít také linku 1224 zřízenou Českou kanceláří pojistitelů. Na lince vás přepojí na asistenční společnost vaší pojišťovny. Operátoři vám pomohou, i když nevíte, u jaké pojišťovny máte sjednané pojištění – stačí uvést registrační značku vozidla.

Pracovníci asistence od vás budou vyžadovat:


  • stručný popis problému,
  • číslo pojistné smlouvy,
  • vaše jméno a příjmení
  • registrační značku vozidla,
  • typ a model vozidla,
  • polohu, kde se s vozidlem nacházíte,
  • telefonní číslo pro zpětné volání.



Další kroky podnikejte v souladu s pokyny asistenční služby. Asistenci máte k dispozici nepřetržitě v režimu 24/7, takže se nemusíte obávat, že v krizové situaci zůstanete bez pomoci.

Kontaktní údaje asistenčních služeb

PojišťovnaTelefonní číslo asistenční služby

+420 1220 (z ČR),
+420 266 799 779 (ze zahraničí)

+420 241 114 114

+420 241 170 000

+420 272 101 020

+420 1220 (z ČR),
+420 255 790 260 (ze zahraničí)

+420 291 291 291

+ 420 1220 (z ČR),
+ 420 266 799 788 (ze zahraničí)

+420 251 032 862

+420 466 100 777

Čtěte náš blog a zjistěte víc

  • výlet na motorce v horách
    04. prosince 2024|Petr Pohůdka
    Povinná výbava auta a motorky 2025

    Ani v roce 2025 nesmíte na české silnice vyrazit bez povinné výbavy. Jak se povinná výbava motorového vozidla v ČR změnila, co k ní musíte doplnit při cestě do zahraničí a jaké další prvky obsahuje doporučená výbava do auta a na motorku?

  • zvire-na-silnici
    25. listopadu 2024|Jana Březinová
    Srážka se zvěří: Jak postupovat a jak se pojistit?

    Každý den se na českých silnicích stane 40–50 nehod se zvěří. Největší riziko číhá na lesních úsecích silnic v brzkých ranních a večerních hodinách. Průměrná škoda na vozidle dosahuje 40 000 Kč, ale povinné ručení ji nepokryje. Jak se srážce se zvěří vyhnout a jak se na takové situace pojistit?

  • ridic
    22. listopadu 2024|Jana Březinová
    Výměna řidičského průkazu: Jak ji vyřídit na úřadu nebo online

    Ať už vám končí platnost, změnili jste osobní údaje, nebo jste řidičský průkaz ztratili, poradíme, jak postupovat při jeho výměně. Dozvíte se, jak na výměnu řidičáku na úřadu i online, jaké doklady potřebujete i kolik zaplatíte.

  • auto-v-zime
    15. listopadu 2024|Jana Březinová
    Sněhové řetězy: Kdy je potřebujete a jak je správně používat?

    Sněhové řetězy pomůžou s vyjetím kopců na silné vrstvě sněhu nebo ledu. Postarají se o lepší záběr pneumatik a zkracují brzdnou dráhu. V označených úsecích je musíte použít povinně. Jak sněhové řetězy vybrat, jak je nasadit a jak s nimi správně jezdit?

  • autem na hory
    11. listopadu 2024|Petr Pohůdka
    Autem na hory: Jak připravit vůz na cestu?

    Chystáte se autem na hory? Dovolená na horách vyžaduje pečlivou přípravu, a to i na samotnou cestu. Co s sebou na hory vzít, jak vypadá zimní výbava do auta a jaký typ pojištění si před cestou sjednat?

  • Přezutí pneumatik v servisu
    31. října 2024|Petr Pohůdka
    Zimní pneumatiky: Od kdy jsou povinné, na co si dát pozor a jak ovlivňují bezpečnost

    Od listopadu do března jsou na českých silnicích povinné zimní pneumatiky. Povinnost sice neplatí za všech okolností, ale pokud v zimě jezdíte pravidelně, zimní či alespoň celoroční pneumatiky by měly být samozřejmostí. Kdy přezout letní gumy a proč jsou zimní pneumatiky důležité?

  • rozbité čelné sklo na aute
    30. října 2024|Jana Březinová
    Prasklé čelní sklo: Kolik stojí oprava, výměna či pojištění?

    Rozbité čelní sklo patří u autopojištění k nejčastějším pojistným událostem. Přestože na vině je typicky jen malý kamínek, škody se v průměru pohybují přes 10 tisíc Kč. Jak se pojistit, abyste tuto částku neplatili z vlastní kapsy a jakým způsobem prasklé čelní sklo řešit?

  • 28. října 2024|Petr Pohůdka
    Reflexní vesta do auta: Kdy a kde vám nesmí chybět?

    Reflexní vesta byla po dlouhou dobu součástí povinné výbavy motorových vozidel. V roce 2018 došlo k novelizaci příslušné vyhlášky a výstražná vesta byla ze seznamu vyškrtnuta. Jak to s reflexní vestou v ČR aktuálně je? Musíte ji mít, či nikoliv?

  • ruka-muze-v-saku-predava-klice-od-auta
    24. října 2024|Jana Březinová
    Krok za krokem: Přepis vozidla na nového majitele

    Koupi auta dokončíte až ve chvíli, kdy na registru vozidel provedete změnu vlastníka. Kupující obdrží nové osvědčení o registraci – malý techničák, a tím se oficiálně stává novým majitelem vozidla. Jak přepis probíhá, kolik stojí a na co si dát pozor?

  • autoskola
    22. října 2024|Jana Březinová
    Jak hravě zvládnout testy do autoškoly

    Chystáte se do autoškoly a děsí vás představa teoretické zkoušky? Nemusíte se bát! Testy do autoškoly jsou sice výzva, ale s dobře zvolenou strategií a správnými zdroji je hravě zvládnete. Připravili jsme pro vás důležité informace, jak testy probíhají, z jakých materiálů se učit i na jaké chytáky si dát pozor.