Pro více informací o asistenčních službách konkrétního produktu pojištění klikněte na jednu z možností:



Co je asistenční služba

Asistenční služba je podpůrná služba, kterou svým klientům poskytuje pojišťovna nebo její partnerská společnost. Hlavním úkolem asistence je zajistit pojištěnému okamžitou pomoc v případě škodních událostí a dalších nouzových situací. U většiny pojišťoven tvoří asistenční služby nedílnou součást pojistných produktů – zejména u pojištění vozidel, majetku a cestovního pojištění.


V závislosti na typu pojištění zahrnuje asistenční služba například:

  • organizaci lékařského ošetření při onemocněních a úrazech,

  • koordinaci lékařské péče v zahraničí,

  • opravu vozidla na místě,

  • odtah vozidla,

  • odstranění havarijního stavu v domácnosti,

  • služby zámečníka při ztrátě klíčů nebo zabouchnutí dveří.



Cestovní pojištění: Online srovnání i sjednání

Sprechen Sie Deutsch? V německy mluvícím světě se člověk může ztratit eins, zwei. Pokud cizí jazyky nejsou vaše silná stránka, ujistěte se, že asistenční služby k cestovnímu pojištění zahrnují telefonické tlumočení. Operátoři vám pomohou třeba s domluvou na pohotovosti nebo při jednání s místními úřady. Kdo nabízí nejlevnější cestovní pojištění?



Jak funguje asistenční služba

  • Základem asistenční služby je nepřetržitá dostupnost a rychlá reakce. K prvotnímu kontaktu standardně slouží telefonní linka s podporou v českém jazyce. V případě potřeby zavoláte na telefonní číslo, které vám pojišťovna poskytne po uzavření smlouvy. Operátor si vyslechne problém, ověří váš nárok na asistenční služby dle sjednaného rozsahu pojištění a následně zorganizuje potřebnou pomoc. Ta může zahrnovat například vyslání technika na místo události, zprostředkování lékařské péče nebo organizaci náhradní dopravy.

  • Asistenční služba vás provede celou událostí od začátku až do konce. Pracovníci asistence vám poskytnou přesné informace a rady, jak v dané situaci postupovat. Veškeré úkony jsou zaznamenávané. Pokud realizované služby kryje pojistka, jsou uhrazené přímo pojišťovnou bez nutnosti, abyste je platili vy na místě. Cílem asistenčních služeb je poskytnout pojištěnému komplexní podporu a minimalizovat komplikace a výdaje spojené s neočekávanými událostmi.



Kolik stojí asistenční služba

Základní asistenční služba bývá zahrnutá v ceně pojistného produktu. Nemusíte za ni platit žádný samostatný poplatek. Poskytované služby jsou ale u základní asistence poměrně omezené. Navíc zde musíte počítat s přísnými limity. Pojišťovna je obvykle stanovuje maximální finanční částkou vyhrazenou na konkrétní pomoc. Setkáte se ale také s limity vyjádřenými v kilometrech (například u odtahové služby) nebo v jednotkách času (oprava vozidla na místě). Při překročení limitů hradíte zbylé náklady z vlastní kapsy.

Pojišťovny nabízí asistenční služby v několika variantách. Rozšířená asistence přináší vyšší pojistné limity, u některých produktů jsou limity dokonce neomezené. Dále vám vylepšená asistence zajistí krytí dalších doplňkových služeb. U vybraných produktů na vás čeká i rozšířená územní platnost asistence.

Rozšířené asistenční služby si u pojišťoven musíte připlatit. Dříve jste si je mohli sjednat formou připojištění, dnes je pojišťovny spíše zařazují do vyšších tarifů pojistných produktů. S rozšířenými asistenčními službami si tak zajistíte i vyšší limity a rozsah krytí. V závislosti na typu pojištění znamená rozšíření asistence nárůst ceny pojistného přibližně o několik stovek Kč ročně.


NÁŠ TIP

U základní asistence si vždy prozkoumejte nastavené limity. Zejména u pojištění vozidel vám většinou nepokryjí kompletní zásah asistenčních služeb. Za odtah nebo opravu na místě pak musíte doplácet tisíce Kč. Případným doplatkům se vyhnete rozšířením asistence. Která pojišťovna vám pojištění vozidla s rozšířenou asistenční službou poskytne nejvýhodněji? Srovnejte si nabídky v naší online kalkulačce.



Jaké služby pojišťovny obvykle řadí do základní asistence a za co naopak musíte připlatit?

Pojištění vozidlaCestovní pojištěníPojištění majetku

Základní asistenční služby

Oprava vozidla na místě

Odtahová služba

Vyproštění vozidla

Úschova nepojízdného vozidla

Organizace lékařského ošetření

Koordinace lékařské péče v zahraničí

Převoz pacienta do ČR

Pomoc s uhrazením finančních nákladů zdravotnickému zařízení

Odstranění havarijního stavu (vyslání elektrikáře, instalatéra, plynaře, topenáře, kominíka, pokrývače atd.)

Zajištění zámečníka

Rozšířené asistenční služby

Náhradní vozidlo

Náhradní ubytování

Odvoz posádky poškozeného vozidla

Repatriace vozidla ze zahraničí

Pomoc při ztrátě či zabouchnutí klíčů

Odtahová služba pro přívěs

Právní pomoc

Telefonické tlumočení

Telefonické tlumočení

Pomoc při ztrátě či odcizení cestovních dokladů

Právní pomoc

Informační servis před odjezdem

Finanční pomoc při řešení pojistných událostí

Uhrazení nákladů na cestu a ubytování při vyslání rodinného příslušníka

Proplacení náhradního ubytování a dopravy

Dezinsekce

Deratizace

Náhradní ubytování

Stěhovací služby

Servis domácích spotřebičů

Oprava klimatizace

Oprava fotovoltaických elektráren, solárních systémů na ohřev vody a wallboxů

Cykloasistence

Právní pomoc

Kyberasistence



Jak kontaktovat asistenční službu

Telefonní číslo na asistenční službu své pojišťovny zjistíte několika způsoby. Zpravidla ho najdete:
1

V pojistné smlouvě

2

Na asistenční kartičce vystavené po uzavření pojištění (může být v tištěné i digitální podobě)

3

V aplikaci pojišťovny

4

Na zelené kartě (u povinného ručení)

5

Na webových stránkách pojišťovny



Po sjednání pojištění si telefonní číslo na asistenci raději uložte do mobilu. V krizové situaci ho budete mít okamžitě po ruce. Telefonní linka funguje nepřetržitě v režimu 24/7. Nemusíte tedy mít obavu, že zůstanete bez pomoci. Asistenční službu při pojistných událostech kontaktujte neprodleně. Operátoři na telefonní lince od vás budou potřebovat:

  • vaše jméno a příjmení (případně také jméno a příjmení osoby, které se pojistná událost týká),

  • číslo pojistné smlouvy,

  • stručný popis problému,

  • registrační značku, typ a model vozidla (u pojištění vozidla),

  • přesnou polohu, kde se nacházíte (při vyslání technika do terénu),

  • počet osob v nouzi (například u rodinného cestovního pojištění),

  • telefonní číslo pro zpětné volání.



Voláte asistenci k pojištění majetku?

Operátory na telefonní lince budou zajímat i odhadované škody nebo rizika spojená se zásahem techniků. Pracovníci asistence by také měli vědět, jak je situace akutní a zda hrozí vznik dalších škod.



Kontaktní údaje asistenčních služeb

Na jakém telefonním čísle kontaktujete asistenční služby jednotlivých pojišťoven?

Kooperativa

Generali Česká pojišťovna

Allianz

UNIQA

Slavia pojišťovna

Direct pojišťovna

Česká podnikatelská pojišťovna

Pillow pojišťovna

ČSOB

AXA Assistance

Union pojišťovna

Maxima pojišťovna

Pojišťovna VZP

KB pojišťovna

Čtěte náš blog a zjistěte víc

  • obdobi-destu-bali
    16. prosince 2024|Petr Pohůdka
    Cestování v období dešťů: Kdy a kde vás zastihne?

    Lákají vás levné letenky do exotických destinací? Nejdříve si zjistěte, jestli výhodná cena není způsobená nízkou poptávkou kvůli nepříznivému počasí. V období dešťů totiž Thajsko, Bali či Karibik rozhodně nejsou rájem na zemi.

  • levna-dovolena-more
    05. prosince 2024|Jana Březinová
    Kam v zimě k moři?

    Zimní dovolená nemusí znamenat jen lyžování a stavění sněhuláků. Máme pro vás jiný plán – dovolenou u moře. Ať už chcete uniknout před vánočním stresem, nabrat energii během jarních prázdnin, nebo prostě jen vyměnit kabát za plavky, tady jsou ty nejlepší destinace, kam vyrazit za sluncem a teplem.

  • výlet na motorce v horách
    04. prosince 2024|Petr Pohůdka
    Povinná výbava auta a motorky 2025

    Ani v roce 2025 nesmíte na české silnice vyrazit bez povinné výbavy. Jak se povinná výbava motorového vozidla v ČR změnila, co k ní musíte doplnit při cestě do zahraničí a jaké další prvky obsahuje doporučená výbava do auta a na motorku?

  • 27. listopadu 2024|Jana Březinová
    Lyžování v Česku - kam na lyže a snowboard u nás

    Na hory ročně vyráží téměř 3 miliony Čechů, víc než 2,5 milionu na české svahy. Chystáte se letos na hory i vy? Jaká zimní střediska v ČR patří k nejlepším a kde si zalyžujete za rozumnou cenu? Máme tipy pro rodiny s dětmi i ostřílené sportovce.

  • zvire-na-silnici
    25. listopadu 2024|Jana Březinová
    Srážka se zvěří: Jak postupovat a jak se pojistit?

    Každý den se na českých silnicích stane 40–50 nehod se zvěří. Největší riziko číhá na lesních úsecích silnic v brzkých ranních a večerních hodinách. Průměrná škoda na vozidle dosahuje 40 000 Kč, ale povinné ručení ji nepokryje. Jak se srážce se zvěří vyhnout a jak se na takové situace pojistit?

  • ridic
    22. listopadu 2024|Jana Březinová
    Výměna řidičského průkazu: Jak ji vyřídit na úřadu nebo online

    Ať už vám končí platnost, změnili jste osobní údaje, nebo jste řidičský průkaz ztratili, poradíme, jak postupovat při jeho výměně. Dozvíte se, jak na výměnu řidičáku na úřadu i online, jaké doklady potřebujete i kolik zaplatíte.

  • auto-v-zime
    15. listopadu 2024|Jana Březinová
    Sněhové řetězy: Kdy je potřebujete a jak je správně používat?

    Sněhové řetězy pomůžou s vyjetím kopců na silné vrstvě sněhu nebo ledu. Postarají se o lepší záběr pneumatik a zkracují brzdnou dráhu. V označených úsecích je musíte použít povinně. Jak sněhové řetězy vybrat, jak je nasadit a jak s nimi správně jezdit?

  • Přezutí pneumatik v servisu
    31. října 2024|Petr Pohůdka
    Zimní pneumatiky: Od kdy jsou povinné, na co si dát pozor a jak ovlivňují bezpečnost

    Od listopadu do března jsou na českých silnicích povinné zimní pneumatiky. Povinnost sice neplatí za všech okolností, ale pokud v zimě jezdíte pravidelně, zimní či alespoň celoroční pneumatiky by měly být samozřejmostí. Kdy přezout letní gumy a proč jsou zimní pneumatiky důležité?

  • rozbité čelné sklo na aute
    30. října 2024|Jana Březinová
    Prasklé čelní sklo: Kolik stojí oprava, výměna či pojištění?

    Rozbité čelní sklo patří u autopojištění k nejčastějším pojistným událostem. Přestože na vině je typicky jen malý kamínek, škody se v průměru pohybují přes 10 tisíc Kč. Jak se pojistit, abyste tuto částku neplatili z vlastní kapsy a jakým způsobem prasklé čelní sklo řešit?

  • 28. října 2024|Petr Pohůdka
    Reflexní vesta do auta: Kdy a kde vám nesmí chybět?

    Reflexní vesta byla po dlouhou dobu součástí povinné výbavy motorových vozidel. V roce 2018 došlo k novelizaci příslušné vyhlášky a výstražná vesta byla ze seznamu vyškrtnuta. Jak to s reflexní vestou v ČR aktuálně je? Musíte ji mít, či nikoliv?