Výhody asistenčních služeb
Dostupnost 24/7
Komunikace v českém jazyce
Organizace zdravotní péče
Instrukce krok za krokem
Základní asistence na cestách
Asistenční služby k cestovnímu pojištění jsou podpůrné služby poskytované pojišťovnou nebo jejím partnerem. Jejich hlavním úkolem je zajistit pojištěnému rychlou a efektivní pomoc v případě škodních událostí a dalších neočekávaných situací. Asistence má standardně podobu nepřetržité telefonické podpory v českém jazyce.
Základní asistenční služby jsou u hlavních pojišťoven nedílnou součástí cestovního pojištění. Pracovníci asistence nejčastěji zajišťují:
Organizaci lékařského ošetření při onemocněních a úrazech
Koordinaci lékařské péče v zahraničí
Převoz pacienta do ČR (tzv. repatriaci)
Pomoc s uhrazením finančních nákladů zdravotnickému zařízení
Asistence přizpůsobená dopravnímu prostředku
Specifický typ asistenčních služeb představuje autoasistence. Reaguje na potřeby cestovatelů, kteří na dovolenou vyráží na dovolenou autem. Díky autoasistenci vám cestovní pojištění pokryje například opravu vozidla na místě, odtah do nejbližšího servisu nebo zapůjčení náhradního auta.
Některé pojišťovny nabízí také speciální asistenci při problémech v letecké dopravě. Využijete ji třeba při zpožděném, zrušeném či zmeškaném letu. Součástí může být i pomoc s uplatněním nároku na finanční kompenzaci u leteckých společností. Autoasistence i asistence pro leteckou dopravu je většinou nabízena jako doplňující služba k základnímu balíčku pojištění.
Rozšířená asistence
Pojišťovny obvykle nabízí asistenci ve více variantách. Základní verze bývá k cestovnímu pojištění zdarma. Je však poměrně omezená, a to jak z pohledu zahrnutých služeb, tak pojistných limitů. Při sjednávání cestovního pojištění si ale můžete připlatit rozšířené asistenční služby. Oproti základní variantě vám přinesou například:
telefonické tlumočení při jednání se zahraničními zdravotnickými zařízeními a místními orgány,
pomoc při ztrátě či odcizení cestovních dokladů včetně proplacení nákladů spojených s vystavením nových dokumentů,
zprostředkování právní pomoci,
informační servis před odjezdem,
finanční pomoc při řešení pojistných událostí,
uhrazení nákladů na cestu a ubytování při vyslání rodinného příslušníka do nemocnice v zahraničí,
neomezený limit kilometrů na odtah u autoasistence (do servisu či do ČR),
proplacení náhradního ubytování a dopravy.
Kdo nabízí nejlepší asistenční služby do zahraničí?
Srovnejte si nabídky cestovního pojištění v naší online kalkulačce. Pojišťovny většinou nabízí cestovní pojištění v několika tarifech, které se liší limity, rozsahem krytí i úrovní asistenčních služeb.
Kdy asistenční služby využijete
Jak asistence funguje v praxi? Podívejte se na několik modelových příkladů, kdy asistenční služby v zahraničí pomohou s řešením problémů na dovolené.
Jak postupovat při kontaktování asistenční služby
Číslo na asistenční službu najdete na kartičce, kterou vám pojišťovna vystaví po sjednání cestovního pojištění. Při uzavření smlouvy online ji obdržíte v elektronické podobě na e-mailovou adresu. Telefonní číslo asistence si raději uložte do telefonu – v případě potřeby ho budete mít okamžitě po ruce.
Asistenční službu při pojistných událostech kontaktujte neprodleně. Při onemocnění či úrazu vám pracovníci asistence rovnou pomohou s výběrem vhodného zdravotnického zařízení. Pokud hovor sami uskutečnit nemůžete, měli by asistenční službu co nejdříve kontaktovat vaši blízcí. Pracovníci na telefonní lince od vás budou potřebovat:
jméno, příjmení a datum narození osoby, které se událost týká,
číslo pojistné smlouvy (a případně také název sjednaného produktu),
stručný popis nastalého problému,
kontaktní telefonní číslo pro zpětné volání.
Kontaktní údaje asistenčních služeb
Pojišťovna | Telefonní číslo asistenční služby |
---|---|
+ 420 272 099 911 | |
+ 420 255 790 261 | |
+420 296 339 644 | |
+420 255 734 900 |