Asistenční služby
Pro více informací o asistenčních službách konkrétního produktu pojištění klikněte na jednu z možností:
Co je asistenční služba
Asistenční služba je podpůrná služba, kterou svým klientům poskytuje pojišťovna nebo její partnerská společnost. Hlavním úkolem asistence je zajistit pojištěnému okamžitou pomoc v případě škodních událostí a dalších nouzových situací. U většiny pojišťoven tvoří asistenční služby nedílnou součást pojistných produktů – zejména u pojištění vozidel, majetku a cestovního pojištění.
V závislosti na typu pojištění zahrnuje asistenční služba například:
organizaci lékařského ošetření při onemocněních a úrazech,
koordinaci lékařské péče v zahraničí,
opravu vozidla na místě,
odtah vozidla,
odstranění havarijního stavu v domácnosti,
služby zámečníka při ztrátě klíčů nebo zabouchnutí dveří.
Cestovní pojištění: Online srovnání i sjednání
Sprechen Sie Deutsch? V německy mluvícím světě se člověk může ztratit eins, zwei. Pokud cizí jazyky nejsou vaše silná stránka, ujistěte se, že asistenční služby k cestovnímu pojištění zahrnují telefonické tlumočení. Operátoři vám pomohou třeba s domluvou na pohotovosti nebo při jednání s místními úřady. Kdo nabízí nejlevnější cestovní pojištění?
Jak funguje asistenční služba
Kolik stojí asistenční služba
Základní asistenční služba bývá zahrnutá v ceně pojistného produktu. Nemusíte za ni platit žádný samostatný poplatek. Poskytované služby jsou ale u základní asistence poměrně omezené. Navíc zde musíte počítat s přísnými limity. Pojišťovna je obvykle stanovuje maximální finanční částkou vyhrazenou na konkrétní pomoc. Setkáte se ale také s limity vyjádřenými v kilometrech (například u odtahové služby) nebo v jednotkách času (oprava vozidla na místě). Při překročení limitů hradíte zbylé náklady z vlastní kapsy.
Pojišťovny nabízí asistenční služby v několika variantách. Rozšířená asistence přináší vyšší pojistné limity, u některých produktů jsou limity dokonce neomezené. Dále vám vylepšená asistence zajistí krytí dalších doplňkových služeb. U vybraných produktů na vás čeká i rozšířená územní platnost asistence.
Rozšířené asistenční služby si u pojišťoven musíte připlatit. Dříve jste si je mohli sjednat formou připojištění, dnes je pojišťovny spíše zařazují do vyšších tarifů pojistných produktů. S rozšířenými asistenčními službami si tak zajistíte i vyšší limity a rozsah krytí. V závislosti na typu pojištění znamená rozšíření asistence nárůst ceny pojistného přibližně o několik stovek Kč ročně.
NÁŠ TIP
U základní asistence si vždy prozkoumejte nastavené limity. Zejména u pojištění vozidel vám většinou nepokryjí kompletní zásah asistenčních služeb. Za odtah nebo opravu na místě pak musíte doplácet tisíce Kč. Případným doplatkům se vyhnete rozšířením asistence. Která pojišťovna vám pojištění vozidla s rozšířenou asistenční službou poskytne nejvýhodněji? Srovnejte si nabídky v naší online kalkulačce.
Jaké služby pojišťovny obvykle řadí do základní asistence a za co naopak musíte připlatit?
Pojištění vozidla | Cestovní pojištění | Pojištění majetku | |
---|---|---|---|
Základní asistenční služby | Oprava vozidla na místě Odtahová služba Vyproštění vozidla Úschova nepojízdného vozidla | Organizace lékařského ošetření Koordinace lékařské péče v zahraničí Převoz pacienta do ČR Pomoc s uhrazením finančních nákladů zdravotnickému zařízení | Odstranění havarijního stavu (vyslání elektrikáře, instalatéra, plynaře, topenáře, kominíka, pokrývače atd.) Zajištění zámečníka |
Rozšířené asistenční služby | Náhradní vozidlo Náhradní ubytování Odvoz posádky poškozeného vozidla Repatriace vozidla ze zahraničí Pomoc při ztrátě či zabouchnutí klíčů Odtahová služba pro přívěs Právní pomoc Telefonické tlumočení | Telefonické tlumočení Pomoc při ztrátě či odcizení cestovních dokladů Právní pomoc Informační servis před odjezdem Finanční pomoc při řešení pojistných událostí Uhrazení nákladů na cestu a ubytování při vyslání rodinného příslušníka Proplacení náhradního ubytování a dopravy | Dezinsekce Deratizace Náhradní ubytování Stěhovací služby Servis domácích spotřebičů Oprava klimatizace Oprava fotovoltaických elektráren, solárních systémů na ohřev vody a wallboxů Cykloasistence Právní pomoc Kyberasistence |
Jak kontaktovat asistenční službu
V pojistné smlouvě
Na asistenční kartičce vystavené po uzavření pojištění (může být v tištěné i digitální podobě)
V aplikaci pojišťovny
Na zelené kartě (u povinného ručení)
Na webových stránkách pojišťovny
Po sjednání pojištění si telefonní číslo na asistenci raději uložte do mobilu. V krizové situaci ho budete mít okamžitě po ruce. Telefonní linka funguje nepřetržitě v režimu 24/7. Nemusíte tedy mít obavu, že zůstanete bez pomoci. Asistenční službu při pojistných událostech kontaktujte neprodleně. Operátoři na telefonní lince od vás budou potřebovat:
vaše jméno a příjmení (případně také jméno a příjmení osoby, které se pojistná událost týká),
číslo pojistné smlouvy,
stručný popis problému,
registrační značku, typ a model vozidla (u pojištění vozidla),
přesnou polohu, kde se nacházíte (při vyslání technika do terénu),
počet osob v nouzi (například u rodinného cestovního pojištění),
telefonní číslo pro zpětné volání.
Kontaktní údaje asistenčních služeb
Na jakém telefonním čísle kontaktujete asistenční služby jednotlivých pojišťoven?