epojisteni logo

Pro více informací o asistenčních službách konkrétního produktu pojištění klikněte na jednu z možností:



Co je asistenční služba

Asistenční služba je podpůrná služba, kterou svým klientům poskytuje pojišťovna nebo její partnerská společnost. Hlavním úkolem asistence je zajistit pojištěnému okamžitou pomoc v případě škodních událostí a dalších nouzových situací. U většiny pojišťoven tvoří asistenční služby nedílnou součást pojistných produktů – zejména u pojištění vozidel, majetku a cestovního pojištění.


V závislosti na typu pojištění zahrnuje asistenční služba například:

  • organizaci lékařského ošetření při onemocněních a úrazech,

  • koordinaci lékařské péče v zahraničí,

  • opravu vozidla na místě,

  • odtah vozidla,

  • odstranění havarijního stavu v domácnosti,

  • služby zámečníka při ztrátě klíčů nebo zabouchnutí dveří.



Cestovní pojištění: Online srovnání i sjednání

Sprechen Sie Deutsch? V německy mluvícím světě se člověk může ztratit eins, zwei. Pokud cizí jazyky nejsou vaše silná stránka, ujistěte se, že asistenční služby k cestovnímu pojištění zahrnují telefonické tlumočení. Operátoři vám pomohou třeba s domluvou na pohotovosti nebo při jednání s místními úřady. Kdo nabízí nejlevnější cestovní pojištění?



Jak funguje asistenční služba

  • Základem asistenční služby je nepřetržitá dostupnost a rychlá reakce. K prvotnímu kontaktu standardně slouží telefonní linka s podporou v českém jazyce. V případě potřeby zavoláte na telefonní číslo, které vám pojišťovna poskytne po uzavření smlouvy. Operátor si vyslechne problém, ověří váš nárok na asistenční služby dle sjednaného rozsahu pojištění a následně zorganizuje potřebnou pomoc. Ta může zahrnovat například vyslání technika na místo události, zprostředkování lékařské péče nebo organizaci náhradní dopravy.

  • Asistenční služba vás provede celou událostí od začátku až do konce. Pracovníci asistence vám poskytnou přesné informace a rady, jak v dané situaci postupovat. Veškeré úkony jsou zaznamenávané. Pokud realizované služby kryje pojistka, jsou uhrazené přímo pojišťovnou bez nutnosti, abyste je platili vy na místě. Cílem asistenčních služeb je poskytnout pojištěnému komplexní podporu a minimalizovat komplikace a výdaje spojené s neočekávanými událostmi.



Kolik stojí asistenční služba

Základní asistenční služba bývá zahrnutá v ceně pojistného produktu. Nemusíte za ni platit žádný samostatný poplatek. Poskytované služby jsou ale u základní asistence poměrně omezené. Navíc zde musíte počítat s přísnými limity. Pojišťovna je obvykle stanovuje maximální finanční částkou vyhrazenou na konkrétní pomoc. Setkáte se ale také s limity vyjádřenými v kilometrech (například u odtahové služby) nebo v jednotkách času (oprava vozidla na místě). Při překročení limitů hradíte zbylé náklady z vlastní kapsy.

Pojišťovny nabízí asistenční služby v několika variantách. Rozšířená asistence přináší vyšší pojistné limity, u některých produktů jsou limity dokonce neomezené. Dále vám vylepšená asistence zajistí krytí dalších doplňkových služeb. U vybraných produktů na vás čeká i rozšířená územní platnost asistence.

Rozšířené asistenční služby si u pojišťoven musíte připlatit. Dříve jste si je mohli sjednat formou připojištění, dnes je pojišťovny spíše zařazují do vyšších tarifů pojistných produktů. S rozšířenými asistenčními službami si tak zajistíte i vyšší limity a rozsah krytí. V závislosti na typu pojištění znamená rozšíření asistence nárůst ceny pojistného přibližně o několik stovek Kč ročně.


NÁŠ TIP

U základní asistence si vždy prozkoumejte nastavené limity. Zejména u pojištění vozidel vám většinou nepokryjí kompletní zásah asistenčních služeb. Za odtah nebo opravu na místě pak musíte doplácet tisíce Kč. Případným doplatkům se vyhnete rozšířením asistence. Která pojišťovna vám pojištění vozidla s rozšířenou asistenční službou poskytne nejvýhodněji? Srovnejte si nabídky v naší online kalkulačce.



Jaké služby pojišťovny obvykle řadí do základní asistence a za co naopak musíte připlatit?

Pojištění vozidlaCestovní pojištěníPojištění majetku

Základní asistenční služby

Oprava vozidla na místě

Odtahová služba

Vyproštění vozidla

Úschova nepojízdného vozidla

Organizace lékařského ošetření

Koordinace lékařské péče v zahraničí

Převoz pacienta do ČR

Pomoc s uhrazením finančních nákladů zdravotnickému zařízení

Odstranění havarijního stavu (vyslání elektrikáře, instalatéra, plynaře, topenáře, kominíka, pokrývače atd.)

Zajištění zámečníka

Rozšířené asistenční služby

Náhradní vozidlo

Náhradní ubytování

Odvoz posádky poškozeného vozidla

Repatriace vozidla ze zahraničí

Pomoc při ztrátě či zabouchnutí klíčů

Odtahová služba pro přívěs

Právní pomoc

Telefonické tlumočení

Telefonické tlumočení

Pomoc při ztrátě či odcizení cestovních dokladů

Právní pomoc

Informační servis před odjezdem

Finanční pomoc při řešení pojistných událostí

Uhrazení nákladů na cestu a ubytování při vyslání rodinného příslušníka

Proplacení náhradního ubytování a dopravy

Dezinsekce

Deratizace

Náhradní ubytování

Stěhovací služby

Servis domácích spotřebičů

Oprava klimatizace

Oprava fotovoltaických elektráren, solárních systémů na ohřev vody a wallboxů

Cykloasistence

Právní pomoc

Kyberasistence



Jak kontaktovat asistenční službu

Telefonní číslo na asistenční službu své pojišťovny zjistíte několika způsoby. Zpravidla ho najdete:
1

V pojistné smlouvě

2

Na asistenční kartičce vystavené po uzavření pojištění (může být v tištěné i digitální podobě)

3

V aplikaci pojišťovny

4

Na zelené kartě (u povinného ručení)

5

Na webových stránkách pojišťovny



Po sjednání pojištění si telefonní číslo na asistenci raději uložte do mobilu. V krizové situaci ho budete mít okamžitě po ruce. Telefonní linka funguje nepřetržitě v režimu 24/7. Nemusíte tedy mít obavu, že zůstanete bez pomoci. Asistenční službu při pojistných událostech kontaktujte neprodleně. Operátoři na telefonní lince od vás budou potřebovat:

  • vaše jméno a příjmení (případně také jméno a příjmení osoby, které se pojistná událost týká),

  • číslo pojistné smlouvy,

  • stručný popis problému,

  • registrační značku, typ a model vozidla (u pojištění vozidla),

  • přesnou polohu, kde se nacházíte (při vyslání technika do terénu),

  • počet osob v nouzi (například u rodinného cestovního pojištění),

  • telefonní číslo pro zpětné volání.



Voláte asistenci k pojištění majetku?

Operátory na telefonní lince budou zajímat i odhadované škody nebo rizika spojená se zásahem techniků. Pracovníci asistence by také měli vědět, jak je situace akutní a zda hrozí vznik dalších škod.



Kontaktní údaje asistenčních služeb

Na jakém telefonním čísle kontaktujete asistenční služby jednotlivých pojišťoven?

Kooperativa

Generali Česká pojišťovna

Allianz

UNIQA

Slavia pojišťovna

Direct pojišťovna

Česká podnikatelská pojišťovna

Pillow pojišťovna

ČSOB

AXA Assistance

Union pojišťovna

Maxima pojišťovna

Pojišťovna VZP

KB pojišťovna

Čtěte náš blog a zjistěte víc

  • ridic
    22. listopadu 2024|Jana Březinová
    Výměna řidičského průkazu: Jak ji vyřídit na úřadu nebo online

    Ať už vám končí platnost, změnili jste osobní údaje, nebo jste řidičský průkaz ztratili, poradíme, jak postupovat při jeho výměně. Dozvíte se, jak na výměnu řidičáku na úřadu i online, jaké doklady potřebujete i kolik zaplatíte.

  • auto-v-zime
    15. listopadu 2024|Jana Březinová
    Sněhové řetězy: Kdy je potřebujete a jak je správně používat?

    Sněhové řetězy pomůžou s vyjetím kopců na silné vrstvě sněhu nebo ledu. Postarají se o lepší záběr pneumatik a zkracují brzdnou dráhu. V označených úsecích je musíte použít povinně. Jak sněhové řetězy vybrat, jak je nasadit a jak s nimi správně jezdit?

  • Přezutí pneumatik v servisu
    31. října 2024|Petr Pohůdka
    Zimní pneumatiky: Od kdy jsou povinné, na co si dát pozor a jak ovlivňují bezpečnost

    Od listopadu do března jsou na českých silnicích povinné zimní pneumatiky. Povinnost sice neplatí za všech okolností, ale pokud v zimě jezdíte pravidelně, zimní či alespoň celoroční pneumatiky by měly být samozřejmostí. Kdy přezout letní gumy a proč jsou zimní pneumatiky důležité?

  • rozbité čelné sklo na aute
    30. října 2024|Jana Březinová
    Prasklé čelní sklo: Kolik stojí oprava, výměna či pojištění?

    Rozbité čelní sklo patří u autopojištění k nejčastějším pojistným událostem. Přestože na vině je typicky jen malý kamínek, škody se v průměru pohybují přes 10 tisíc Kč. Jak se pojistit, abyste tuto částku neplatili z vlastní kapsy a jakým způsobem prasklé čelní sklo řešit?

  • 28. října 2024|Petr Pohůdka
    Reflexní vesta do auta: Kdy a kde vám nesmí chybět?

    Reflexní vesta byla po dlouhou dobu součástí povinné výbavy motorových vozidel. V roce 2018 došlo k novelizaci příslušné vyhlášky a výstražná vesta byla ze seznamu vyškrtnuta. Jak to s reflexní vestou v ČR aktuálně je? Musíte ji mít, či nikoliv?

  • Půjčka se zástavou - rodinný dům
    25. října 2024|Jana Březinová
    7 tipů, jak ušetřit na pojištění domácnosti a nemovitosti

    Čím dražší pojištění nemovitosti si sjednáte, tím lépe svůj majetek chráníte? Tak jednoduché to bohužel není. U každé pojišťovny vstupují do stanovení ceny jiné parametry a možnosti slev. Právě proto se ceny pojištění můžou lišit až o desítky procent. Zjistěte, jak na pojištění majetku ušetřit.

  • ruka-muze-v-saku-predava-klice-od-auta
    24. října 2024|Jana Březinová
    Krok za krokem: Přepis vozidla na nového majitele

    Koupi auta dokončíte až ve chvíli, kdy na registru vozidel provedete změnu vlastníka. Kupující obdrží nové osvědčení o registraci – malý techničák, a tím se oficiálně stává novým majitelem vozidla. Jak přepis probíhá, kolik stojí a na co si dát pozor?

  • autoskola
    22. října 2024|Jana Březinová
    Jak hravě zvládnout testy do autoškoly

    Chystáte se do autoškoly a děsí vás představa teoretické zkoušky? Nemusíte se bát! Testy do autoškoly jsou sice výzva, ale s dobře zvolenou strategií a správnými zdroji je hravě zvládnete. Připravili jsme pro vás důležité informace, jak testy probíhají, z jakých materiálů se učit i na jaké chytáky si dát pozor.

  • autonehoda v zahraničí
    09. října 2024|Jana Březinová
    Pojistná událost v zahraničí: Jak správně postupovat

    Cestování do zahraničí přináší úžasné zážitky, ale občas i nečekané problémy. Ať se jedná o úraz, krádež nebo dopravní nehodu, zachrání vás vhodné pojištění. Ale jak správně postupovat při pojistné události, aby vám pojišťovna peníze vyplatila?

  • mlady-par-na-ture-vychod-slunce
    02. října 2024|Petr Pohůdka
    Tipy na zábavné jednodenní výlety po Česku

    Hledáte program na víkend? Zapomeňte na kino, ZOO a další obvyklé aktivity. Česká republika nabízí nepřeberné množství možností pro jednodenní výlety. Zvládnete je s dětmi a často i omezeným rozpočtem. Podívejte se, kam vyrazit na výlet. Jistě mezi našimi tipy najdete místa, která dosud unikala vaší pozornosti.