Povinné ručení zdražilo. Porovnejte si u nás ceny jednotlivých pojišťoven
Povinné ručení zdražilo. Porovnejte si u nás ceny jednotlivých pojišťoven
V lednu začal platit nový občanský zákoník, který přinesl velké legislativní změny týkající se vyplácení odškodného. Právě zrušení tabulkových částek odškodnění úrazů při autonehodách a hrazení nákladů za zásah hasičů uvádí pojišťovny jako hlavní důvod zdražení povinného ručení.
Podle nového občanského zákoníku musí pojišťovny nové uhradit 3 procenta z ročního zaplaceného pojistného do tzv. Fondu zábrany škod. Zároveň byly zrušeny tabulky výše odškodného, které bylo vypláceno poškozeným osobám při autonehodách. Pojišťovny uvádí navýšení nákladů až o 3 miliardy korun ročně a na základě těchto změn zdražily povinného ručení a to až o několik procent.
“Pojišťovny mají povinnost od 1.9.2013 hradit náklady zásahů hasičů u dopravní nehod částkou 5 600 korun za každou započatou hodinu. Dále od nového roku přibyla povinnost odvádět 3 procenta z ročního přijatého pojistného do fondu na zábrany škod. Většina peněz z tohoto fondu jde na hasiče, menší podíl se pak dělí mezi zbývající integrovaný záchranný systém a část jde i na prevenci škod. S účinností nového občanského zákoníku se také u odpovědnostního pojištění mění nároky poškozených směrem k lepší možnosti vymahatelnosti škod. Díky této změně pojišťovnám do budoucna vzrostou náklady na pojistná plnění. Všechny tyto faktory mají a měly za následek zdražení veškerých stávajících i nových pojistek, a to i pro nebourající řidiče,” vysvětluje Lukáš Vaněk, specialista na problematiku autopojištění.
Zvýšila Vám pojišťovna pojistné za povinné ručení? Změňte ji!
Zdražení povinného ručení je důvod, proč změnit pojišťovnu, aniž byste museli čekat na datum výročí. Nově se otevřela možnost využít konkurence mezi pojišťovnami a sjednat si tak zajímavější pojištění. Rozhodujícím kritériem by neměla být pouze cena, ale také rozsah pojištění a další nadstandardní služby.
Při výběru povinného ručení by měly hrát velkou roli nadstandardní nabídky, jako je například úrazové pojištění, pojištění skel či rozšířené asistenční služby. Pojišťovny o nové klienty bojují a k novým smlouvám často nabízí zajímavé benefity, jako je některé připojištění zdarma či dokonce mobilní telefon.