epojisteni logo
auto-kradez

Za zabezpečení vozidel snižují pojišťovny cenu pojištění

5. 4. 2012
|
Délka čtení: 8 min.

Za zabezpečení auta proti krádeži nabízejí pojišťovny slevu na havarijním pojištění. Téměř 75 % z veškeré kriminality v ČR činí krádeže vozidel a předmětů z nich. V Čase si to lze představit tak, že každou hodinu jsou u nás 2 vozidla odcizena, dalších 5 vykradeno.

V roce 2011 bylo v ČR odcizeno 11 647 vozidel a zaznamenáno 33 230 vloupání do nich. Tato čísla sice každým rokem postupně klesají (v roce 1997 byla situace více jak 2x horší!), nicméně v porovnání se západní Evropou jsme na tom stále velmi špatně.

Krádeže aut většinou netrvají déle než jednu minutu, a za několik hodin je často vůz již za hranicemi, či rozmontován na náhradní díly. Objasní se maximálně 20 % takovýchto případů, zbylé zůstanou nevyřešeny, pachatel ani vůz nenalezen, a vy si můžete jít shánět nový dopravní prostředek...

V případě, že máte uzavřeno havarijní pojištění, obsahující pojištění proti odcizení můžete si oddychnout, že Vám cenu ukradeného vozidla zaplatí pojišťovna, v opačném případě máte bohužel smůlu. Při tom i jednoduché formy zabezpečení stačí k tomu, aby zloděje od krádeže odradily, zloděj si zkrátka raději vybere auto „bez komplikací“. Navíc za aplikaci každého zabezpečovacího systému většina pojišťoven snižuje cenu pojištění, a to až o 20 %! Popišme si několik možných forem zabezpečení.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Zabezpečení oken

Sem patří například označení skel VIN kódem, polepení fólií atd. Tyto formy zabezpečení patří sice mezi nejlevnější - jejich cena se pohybuje v řádu stovek korun, ale podle statistik i tak snižují pravděpodobnost krádeže o více než 96 %! Označené sklo je totiž pro zloděje znehodnocené.

Existují 2 způsoby značení: pískováním a leptáním. Ceny se pohybují do 2 000 Kč za všechna okna. Možnost polepení okna folií chrání okno před rozsypáním skla, udrží sklo pohromadě a útočníkovi tak zabrání v proniknutí dovnitř. Kromě ochranné funkce pak může plnit samozřejmě i funkce další, třeba tu stínící při využití tmavé folie. Ceny folií se pohybují kolem 5 000 Kč za celé auto.

Mechanická ochrana

Spočívá v zablokování mobility vozu, buď formou jednoduchých blokovacích zařízení, které blokují nejčastěji volant, nebo uzamykáním řadící páky. Ceny mechanického zabezpečení se pohybují kolem 5 000 Kč.

Elektronická ochrana

Do této skupiny patří různé typy imobilizérů, alarmy a vyhledávací systémy. Imobilizéry a alarmy má v současnosti již téměř každé nové auto přímo z výroby, je ale samozřejmě možno si systém vylepšit. Příkladem je ultrazvukový detektor, zajišťující ochranu interiéru, či plášťová ochrana vozu. Klasické alarmy většinou fungují tak, že detekují zvýšení odběru proudu v hlídaném vozidle. Cena za takovouto elektronickou ochranu se pohybuje kolem 3 000 Kč. Například český výrobce Jablotron nabízí takový systém za 2 399 Kč.

Vyhledávací systémy

Tento způsob zabezpečení je nejvyšším možným způsobem ochrany. Je samozřejmě také nejdražší a pojišťovny za něj poskytují největší slevy na havarijní pojištění. Známe vyhledávací systémy mobilní (GSM), které využívají klasický mobilní telefon, rádiové a nejlepší satelitní (GPS). Úspěch hledání takto ochráněných aut je až 98 %, v případě aktivních služeb je dokonce součástí aktivní zásah zásahové jednotky a zajištění vozu. Nejdražší ochrana přijde na 50 000 Kč.Pozor, abyste nenaletěli podvodníkům. Každý systém se musí prokazovat certifikátem od Asociace poskytovatelů ochranných systémů - APOS

Havarijní pojištění doporučujeme i pro starší vozy

Kvůli růstu cen oprav, náhradních dílů i lidské práce se v dnešní době vyplatí sjednat havarijní pojištění i pro starší vozy. Buďte připraveni na všechny možné nástrahy na silnici. Rádi vám pomůžeme s výběrem i sjednáním nejlepší nabídky pro váš ojetý vůz.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.