UŽITEČNÉ TIPY NA LÉTO OD AXA ASSISTANCE
Užitečné tipy na léto od AXA ASSISTANCE
Na základě našich zkušeností a informací od AXA Assistance Vám na této stránce přinášíme několik zajímavých typů a informací o cestovním pojištění.
Nejčastější zdravotní problémy v zahraničí:
zažívací problémy
spáleniny od sluníčka, úpal
odřeniny od korálů, šlápnutí na mořského ježka
nachlazení, angína
zánět středního ucha
Jak tomu předcházet:
Zažívací problémy jsou nám hlášeny především z Egypta a Turecka. Tamější voda obsahuje bakterie, na které náš organismus není zvyklý. I pouhé vyčištění zubů a vypláchnutí úst místní vodou může způsobit zažívací potíže. Doporučením je proto nepít v těchto oblastech vodu z kohoutku, ale kupovat si vodu balenou.
Spáleninám se nejlépe vyhneme tak, že budeme používat krémy s vysokým ochranným faktorem a omezíme pobyt na slunci v době mezi 11 a 15 hodinou, kdy je působení paprsků nejintenzivnější. Neměli bychom také zapomínat na skutečnost, že sluníčko opaluje, i když je pod mrakem nebo jsme ve vodě. Účinným prostředkem pro snížení rizika úpalu je proto pokrývka hlavy, která by měla být samozřejmostí především v jižních státech.
Proti poraněním způsobených mořskými živočichy je účinnou prevencí obezřetnost a opatrnost. Osten mořského ježka zapíchnutý v chodidle často žádá lékařské vyšetření, stejně jako poranění o mořský korál. Pokud rána hnisá, neměli bychom na nic čekat a ihned vyhledat lékařskou pomoc. Medúzy po žahnutí zanechají na kůži zbytky svých žahadel, které je potřeba opatrně odstranit. K tomu může posloužit písek, kterým popálenou část těla potřete. Místo by se následně mělo omýt mořskou vodou a polít bílým octem.
Nachlazení a angíny jsou často způsobeny přechodem z/do klimatizovaných místností. Pokud si chceme odskočit z horké pláže na ledovou kávu do klimatizované kavárny, měli bychom shodit mokré plavky a náležitě se obléknout.
Zejména v Turecku a Egyptě zaznamenáváme nejvíce případů, kdy se zdravotnická zařízení snaží na lékařské péči vydělat. Nepřiměřeně proto naordinují zákroky a léky, které nejsou s ohledem na zdravotní stav pacienta potřeba. To vše v domnění, že jim pojišťovna náklady zaplatí zpět. V mnohých případech se navíc klienti dostanou do situace, kdy jsou v nemocnici drženi déle, než je nutné, jsou jim zabaveny cestovní doklady a musí vyčkat, dokud se nevyřeší úhrada za jejich ošetření.
Vždy je proto důležité neprodleně kontaktovat (nejlépe ještě před návštěvou lékaře) asistenční službu, která si převezme komunikaci se zdravotnickým zařízením a podnikne veškeré patřičné kroky pro eliminaci těchto nepříjemností.
Nejčastější škody vyplývající z odpovědnosti:
a poškození vypůjčeného dopravního prostředku
poškození vybavení v hotelu
Pojištění odpovědnosti za škodu se nevztahuje na škodu způsobenou provozem anebo řízením a provozu, popř. řízení motorového či nemotorového vozidla. Pokud si tedy klient půjčí na dovolené auto či skútr a je účastníkem dopravní nehody, není hrazena škoda na motorovém prostředku, ani škoda, která byla provozem motorového prostředku způsobena (např. poničení pouličního osvětlení). Doporučujeme proto zeptat se přímo v půjčovně, jak mají svá auta pojištěna a jaká hrozí klientovi spoluúčasti v případě poškození vozidla.
Poškození hotelového vybavení (rozbité okno apod.) je pojištěním kryto. Vždy je však důležité informovat se u asistenční služby, zda pojištění pokrývá konkrétně vzniklou situaci a jakým způsobem je nejlepší v daný moment postupovat. Obecně doporučujeme nic na místě nehradit a předat kontakty na pojišťovnu. Klient by měl taktéž škodu vyfotit a sepsat s personálem hotelu protokol, ve kterém bude uveden popis škody a kontakty obou stran (při procesu likvidace může likvidační oddělení pojišťovny tuto dokumentaci od klienta
Škody vzniklé při letecké přepravě
Škody vzniklé při letecké přepravě (např. zpoždění zavazadel / zrušení letu) jsou v cestovním pojištění zahrnuty. Při zrušení letu je důležité obrátit se na letecký personál a asistenční služby pro získání potřebných informací, jak postupovat.
Při zpoždění zavazadel je nezbytné obrátit se ihned na reklamační oddělení na letišti a požadovat potvrzení o zpoždění/ztrátě zavazadla. Potvrzení je nutné vyžádat si i v případě, pokud letecká společnost zavazadlo následně dohledá a vrátí jej klientovi (v případě likvidace škody se od těchto podkladů může odvíjet výše pojistného plnění).
Desatero pro klienta:
I) Podstoupit před cestou preventivní prohlídku (obzvláště zubní, u praktika a gynekologa) a řídit se doporučeními svého lékaře.
II) Doplnit chybějící povinná očkování, zjistit si a podstoupit očkování doporučená (zejména u exotických oblastí).
III) Užívat potřebnou preventivní medikaci a vhodné opalovací krémy.
IV) Vzít si s sebou dostatečné množství všech užívaných léků.
V) Mít s sebou lékárničku se základním vybavením.
VI) Zjistit si před cestou bezpečnostní situaci v cílové destinaci, včetně doporučení českých úřadů (zvláště, pokud se jedná o rizikovější oblast). Respektovat pokyny a nařízení autorit, nechodit do zakázaných oblastí a vyhýbat se rizikovým místům.
VII) Konzumovat alkoholické nápoje s mírou a nepodnikat pod vlivem žádné rizikovější činnosti (lyžování, plavání apod.).
VIII) Používat ochranné pomůcky (přilba, rukavice, chrániče atd.) a mít veškeré vybavení zkontrolované a seřízené odborníky.
IX) Nepřeceňovat své síly, nechodit např. na túry osamoceně a znát čísla tísňových linek.
X) Nenechávat své věci bez dozoru (stačí i chvilková nepozornost, které zloději okamžitě využijí). Pro cennosti využívat např. hotelový trezor. Zbytečně neukazovat peníze a cennosti na veřejnosti a nedávat nikdy své doklady z ruky.
XI) Mít k dispozici dostatečnou finanční rezervu pro nečekané situace.