epojisteni logo
podpis-smlouvy-na-aute

Dobří řidiči získají bonus, rizikový naopak malus

1. 12. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Dobří řidiči získají bonus, rizikový naopak malus

Bonusový systém zná většina řidičů. Za měsíce bez nehod obdrží bonus, který může činit až 60 procent slevy z ceny pojistného. Kromě bonusů existuje také systém malusů, který se týká rizikových řidičů s vysokou mírou nehodovosti. Jak systém malusů funguje?

Hlavním cílem bonusů a malusů je motivovat řidiče k jízdě bez nehod. Řidiči, kteří jezdí vzorně a nezpůsobují nehody, tak získávají bonusy a levnější povinné ručení. Naopak rizikový řidiči, kteří a svém kontě mají hezkou řádku zaviněných nehod, obdrží malus  a dražší povinné ručení.

Za 12 měsíců bez nehody levnější povinné ručení o 5 procent

Většina pojišťoven uděluje “dobrým” řidičům slevu ve výši 5 procent za každých 12 měsíců bez nehody. Maximálně je možné získat slevu ve výši 50 až 60 procent. Ve chvíli, kdy však řidič nehodu zaviní, obdrží malus.


Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Co je MALUS?

Malus je zvýšení pojistného (pojistná penalizace) uplatněné v souvislosti s opakovanou nebo nadměrnou pojistnou událostí, kterou zavinil pojistník, opak bonusu.  Zdroj: Wikipedie

Co je BONUS?

Bonus většinou představuje slevu na pojistném za každých 12 měsíců bez nehody. V závislosti na konkrétní pojišťovně se pohybuje kolem 5 procent. Bonusy získané v jednotlivých letech se sčítají.  Zdroj: Wikipedie

Obvyklé je, že za škodu způsobenou škodu následuje trest v podobě o 10 procent vyššího pojistného. To znamená, že má-li řidič bonus 15 procent a způsobí nehody, pak dojde ke snížení bonusu o 10 procent. Pokud však řidič žádný bonus nemá a způsobí nehody se základní sazbou, pak je pojistné  zatíženo malem ve výši 50 procent. Maximální malus činí 200 procent a to znamená, že by jej povinné ručení stálo dvakrát tak více.

Náš tip

Podívejme se na modelový příklad.

Řidič platí pojistné ve výši 3 600 korun za rok. Během prvních pěti let neměl žádnou nehodu a získá tak bonus ve výši 25 procent. Nyní platí 2 700 korun. V šestém roce však zaviní dopravní nehodu a pojišťovnu mu udělí 10procentní malus. Jeho pojistné náhle činí 3 060 korun. V případě, že by však nehodu způsobil již v první roce, získal by ihned malus ve výši 50 procent a platil by za povinné ručení dokonce 5 400 korun za roku.



Současná reality je však taková, že pojišťovny udělují bonusy pro povinné ručení, ale s malusy je to horší. Pojišťovny tvrdí, že jednotlivé případy posuzují individuálně. Navíc řidič, kterému za způsobení nehody hrozí malus, se může jednoduše sebrat a přejít ke konkurenční pojišťovně. Pokud se mu podaří doložit potvrzení o bezeškodním průběhu, způsobená nehoda se mu v pojistném nepromítne.

Databáze dopravních nehod

V zahraničí již několik let fungují databáze, které sdružují informace o každé nehodě. Pojišťovny tedy nemají žádný problém si ověřit, zda jejich potenciální klienty v minulosti zavinil nějakou nehody či nehody, a podle toho mu stanoví výši pojistného. Na vytvoření podobného registru se pracuje také v České republice. Registr bude obsahovat seznam všech rizikových řidičů a jejich “hříchů”.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.