epojisteni logo
blg-srt-glass

SUV v terénu - hračka, která se může prodražit

17. 1. 2019
|
Délka čtení: 8 min.

SUV v terénu - hračka, která se může prodražit

Baví vás řízení a zatoužili jste po autě vhodném do terénu? Jednou za čas vyrazit do přírody, “zablbnout” si a vyčistit hlavu? Než si do své sbírky pořídíte drahou hračku jménem SUV, ujasněte si, zda jste ochotni nést případné náklady. Pojišťovny se totiž na škody vzniklé v terénu nedívají vždy přívětivě.

Údajně je už každé čtvrté auto v ČR SUV. Zdaleka ne každý jej ale vnímá jako terénní vůz. U nás se hodně ujalo používání SUV jako bezpečného rodinného vozu. Navíc ne každý vůz, který je řazený do kategorie SUV, skutečně lze používat v terénu. Terénní vůz je třeba si pečlivě vybrat, aby vás neplánovaná projížďka brodem nevyvedla z komfortu. Pro všechny případy je více než vhodné mít sjednané opravdu kvalitní pojištění a to nejen povinné ručení, ale také havarijní pojištění.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Povinné ručení platí také na lesních a polních cestách

Spousta lidí má o pojištění vozidel chybné představy. Například  povinné ručení se vztahuje pouze na škody, které způsobíte provozem svého vozidla na majetku, zdraví a životě jiných osob. Nic víc, nic míň. Pokud si při divočejší projížďce po polní cestě poškrábete lak o větve stromů, povinné ručení vám nebude nic platné.

Nicméně povinné ručení se dle platného zákona vztahuje také na škody, k nimž dojde mimo běžné komunikace. „Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla kryje i škody způsobené mimo pozemní komunikace, tedy i na účelových a lesních cestách,“ píše se v zákoně č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel.

Jedna jízda, více škod, větší náklady

Na škody způsobené vlastní chybou, v tomto případě v důsledku jízdy terénem, je potřeba mít sjednané havarijní pojištění. Ani to vám však nezaručí, že vám pojišťovna škodu uhradí celou. Každá pojišťovna k podobným škodám přistupuje odlišně. Než si pojištění uzavřete, ujasněte si s vaším pojišťovacím zástupcem, na co konkrétně se vybrané havarijní pojištění opravdu vztahuje.

Vždy ale platí, že pokud se během jedné jízdy stane více škod, každá je posuzována zvlášť. Více škod přitom znamená více spoluúčastí. „Na nehody způsobené v terénu nahlíží naše pojišťovna z pohledu povinného ručení i havarijního pojištění jako na jakoukoliv jinou nehodu. Faktem ale je, že pokud dojde během jízdy v terénu k více škodám na více místech, každá tato škoda se řeší separátně. To znamená, že pokud pojedu a narazím například na kámen a poškodím podvozek auta a pojedu dál, kde si po nějaké době odřu například bok vozidla o keře, tak půjde o dvě události, ačkoliv se staly jednou jízdou v terénu,“ upozorňuje Jan Marek z Generali pojišťovny.

Vědět byste měli také to, že některé škody vám pojišťovny proplatí bez mrknutí oka, jiné okamžitě smetou ze stolu. Například průjezd brodem, při němž auto nasaje vodu, pojištění většinou nekryje. Než se do podobné akce pustíte, ujistěte se, že vlastníte vůz, který je na to uzpůsobený.

Nezapomeňte také na fakt, že čím více škod si připíšete na svůj vlastní vrub, tím spíše vám pojišťovna navýší pojistné. Rozhodně nepočítejte s tím, že byste pro další pojistné období obdrželi nějakou slevu.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.