epojisteni logo

Počet vozidel v Česku se zaplaceným povinným ručením roste

2. 4. 2018
|
Délka čtení: 7 min.

Počet vozidel v Česku se zaplaceným povinným ručením roste

Počet českých motoristů, kteří nemají sjednané povinné ručení klesá, a naopak roste počet vozidel se zaplaceným povinným ručením. V současné době se tak na českých silnicích pohybují pouze necelá dvě procenta vozidel, která nemají sjednané žádné pojištění.


Celkem se na českých silnicích pohybuje 7,66 milionů vozidel, které jsou registrované v Centrálním registru vozidel. Tento údaj uvedla na svých stránkách Česká kancelář pojistitelů (ČKP), která také uvedla, že vozidel s platným a zaplaceným povinným ručením je již 7 milionu. Oproti roku 2012 tak počet pojištěných vozidel stoupl o 117 tisíc.

INFO: Počty uzavřených smluv o povinném ručení dle pojišťoven

PojišťovnaPočet uzavřených smluv

Česká pojišťovna

1 711 000

Kooperativa

1 442 000

ČPP

1 052 000

Allianz

681 000

ČSOB

524 000

Generali

506 000

UNIQA

314 000

AXA

225 000

Triglav

189 000

Slavia

171 000

Wüstenrot

131 000

HVP

44 000

Celkem

6 990 000


Dlouhodobý cíl, kterým je snižování počtu nepojištěných vozidel v České republice, se daří plnit. V současné době se na českých silnicích pohybuje 1,66 procent nepojištěných vozidel, což je odhadem cca 126 tisíc vozidel. Oproti roku se podařilo počet lehce snížit.

"Česká republika jednoznačně patří mezi země, kde se daří držet počet nepojištěných vozidel na nízké úrovni. I přesto loni nepojištění způsobili 3 105 škod a rozhodně nešlo jen o ťukance. Řešili jsme například 15 smrtelných nehod a desítky událostí, kde škoda přesáhla milion korun," uvedl Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.

Česká kancelář pojistitelů je v ČR úřadem, který se zabývá kontrolou nepojištěných vozidel. Jejich majitelé poté obesílá s výzvou na uhrazení pojištění a sankčního příspěvku. V případě, že nepojištěný řidič způsobí dopravní nehodu, uhradí ČKP způsobenou škodu poškozenému z garančního fondu ČKP, a poté škodu v plné výši vymáhá na viníkovi nehody.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.