epojisteni logo
mlada-ridicka

Nejdražší povinné ručení platí řidiči v Praze a řidiči do 22 let

7. 4. 2014
|
Délka čtení: 5 min.

Nejdražší povinné ručení platí řidiči v Praze a řidiči do 22 let

Povinné ručení zdražilo všem řidičům v celé České republice. Hlavním důvodem byly příliš nízké ceny a legislativní změny spojené s novým občanským zákoníkem. Nejvíce zdražení pocítili majitelé aut s objemem od 1 251 do 2 500 ccm. Ti zaplatí v průměru až o 10,6 procent více než v loňském roce.

Nejdražší povinné ručení platí mladí a méně zkušení řidiči do 22 let a řidiči v Praze. Tyto údaje vyplývají ze statistik největšího online pojistitele ePojisteni.cz. "Průměrná výše povinného ručení v Praze vzrostla meziročně o 12 procent a momentálně činí 4 071 korun. Řidiči z malých měst přitom v průměru platí necelých 2 900 korun," uvedl David Holý, marketingový ředitel společnost.

Nejvíce za povinné ručení zaplatí mladí a nezkušení řidiči do 22 let

Právě tato věková kategorie řidičů je považovaná za nejvíce rizikovou, protože počet méně či více závažných nehod jimi způsobený je opravdu vysoký. Povinné ručení bylo mladým řidičům zdraženo již v loňském roce. "Už v loňském roce jsme zaznamenali u této kategorie řidičů navýšení ceny povinného ručení o více než 11 procent. Letos platí tito řidiči ještě o dalších 9,5 procenta více, takže průměrná cena povinného ručení v jejich případě činí přes pět tisíc korun," řekl David Holý.

Menšímu počtu řidičů cena pojistného klesla. Levnější povinné ručení se týká aut s objemem do 1 000 ccm, u kterých povinné ručení kleslo o 12 procent. Méně také platí majitelé aut s objemem od 1 001 do 1 250 ccm a nad 2 500 ccm. Právě posledně jmenovaní zaplatí za povinné ručení až o 6 procent méně. Nárůst tedy zaznamenali především majitelé aut s objemem od 1 251 do 2 500 ccm, kteří zaplatí v průměru o 10 až 12 procent více.

V zahraničí rozhoduje i barva auta

V zahraničí se na ceně povinného ručení podílí také barva auta. Nižší pojistné mívají auta bílá oproti červeným a žlutým. Je možné, že toto kritérium přidají v brzké době i české pojišťovny.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.