epojisteni logo
autonehoda-rozcileny-muz-ukazuje-ulomeny-kus-auta-zene

Lze uplatnit škodu v případě poškozeného motoru v důsledku nekvalitního paliva?

Lze uplatnit škodu v případě poškozeného motoru v důsledku nekvalitního paliva?

I přes náhodné kontroly čerpacích stanic, se stále objevují případy pančovaného benzínu či nafty. Nekvalitní benzín však může způsobit poškození motoru. Jak může poškozený motorista uplatnit škodu v takovém případě? A jde to vůbec?

Česká obchodní inspekce (ČOI) i pojišťovny zaznamenávají každým rokem hlášení od desítek lidí, kteří se s nekvalitním benzínem setkali. Bohužel je zde jeden velký problém. Škoda na motoru se projeví až za několik dní a to znamená, že provozovateli pumpy je vina těžko prokazatelná. „Nekvalitní palivo se projeví až se značným zpožděním. Motor nemá výkon, dusí se, jeho chod je nepravidelný a zvýší se vibrace,“ vysvětlil Otakar Dvořák z autoservisní sítě Q-service.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Opravy za desítky tisíc. Kdo je uhradí?

Opravy poškozeného motoru stojí desítky i statisíce korun. Škodu sice můžete zkusit uplatnit u své pojišťovny, ale jen v případě, že máte uzavřené havarijní pojištění. A ani tak nemáte stoprocentní jistotu, že Vám pojišťovna opravu zaplatí.

“Doloží-li klient, kde tankoval, a chemická analýza spolu s rozborem v servisu potvrdí, že příčinou poruchy bylo nekvalitní palivo, tak to z havarijního pojištění klientovi hradíme. Částku následně vymáháme po čerpací stanici,” řekl Tomáš Zavoral z České pojišťovny.

Zdaleka ne všechny pojišťovny se k řešení situace staví stejně. „Pokud by se na straně čerpací stanice jednalo o nevědomé znečištění paliva, například průsakem dešťové vody do nádrží, pak by bylo možné škodu zaplatit z pojištění odpovědnosti dané benzinové stanice. Jde-li ale o vědomé pančování paliva, tak tyto škody pojišťovna nekryje. Možné to není ani z havarijního pojištění,” uvedl Milan Káňa z Kooperativy.

Tankujte u čerpacích stanic, které mají na svých stojanech tzv. pečeť kvality

Naštěstí existuje větší množství čerpacích stanic, které s nekvalitním benzínem nechtějí být v žádném případě spojovány. Proto mají na svých stojanech vylepené pečetě kvality a pravidelně absolvují kontroly pověřenou certifikační společností SGS. Seznam takto kontrolovaných pump je k dispozici na www.dobrapumpa.cz. Zároveň se také občas vyplatí kouknout na černou listinu čerpacích stanic, u nichž byl nekvalitní benzín zjištěn. Za tímto sezname stojí Česká obchodní inspekce.

Srovnání cen havarijního pojištění zdarma

Chcete si sjednat havarijní pojištění, ale neorientujete se v cenách na trhu? Stačí vyplnit pár údajů do naší kalkulačky a my vám poradíme s výběrem i sjednáním nabídky na míru pro vás.

Veronika ČermákováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.