epojisteni logo
praskle-celni-sklo

Nejvíce škody na čelních sklech evidují pojišťovny na jaře

Nejvíce škody na čelních sklech evidují pojišťovny na jaře

Vždy po zimě se české silnice nachází v nepříliš dobrém stavu. Jsou poškozené, děravé a plné zbytků posypového materiálu po zimě. To vše je velmi častou příčinou poškozených a rozbitých čelních skel. Pojišťovny nyní přijímají až 200 hlášení o škodách každý den.

Například Česká pojišťovna uvedla, že v době od listopadu 2013 až do poloviny března 2014 řešila téměř 13 tisíc pojistných událostí v souvislosti s poškozeným čelním sklem. Průměrná škoda činila 8 500 korun a pro zajímavost Vám uvedeme nejvyšší škodu, která činila 134 tisíc korun. Každým dnem Česká pojišťovna přijme na 200 hlášení o poškozených či rozbitých čelních sklech.

Na vině jsou poškozené silnice i zbytky posypového materiálu

Velké množství škod na čelních sklech je způsobené odlítnutím kamínku od vozovky nebo od jiného vozidla. Pokud kamínek zasáhne sklo a poškodí jej v zorném poli řidiče, je nutná výměna. V opačné případě je možné sklo opravit tzv. scelováním.

„Vždy záleží na tom, o jaké konkrétní poškození se jedná. Motoristé mají možnost zvolit kromě výměny skla také jeho opravu scelením. Aby bylo možné poškození scelit, musí být prasklina mimo zorné pole řidiče, nesmí zasahovat do okrajů skla a její velikost by neměla překročit 8 až 10 centimetrů,“ vysvětluje Petr Klas, ředitel Útvaru mobilních techniků v České pojišťovně.

Odborníci doporučují: Sjednejte si pojištění čelního skla

Pojištění čelního skla patří ke standardní nabídce a sjednat si jej můžete k povinnému či havarijnímu pojištění. Cena pojištění není vysoká a pojištění se vztahuje na všechny předměty odlétající od kol dalších vozidel včetně srážky s ptákem. „Nutno podotknout, že toto  připojištění  lze sjednat nejen pro čelní sklo, ale motorista může mít pojištěna i všechna skla vozidla,“ upozorňuje Tomáš Kabele z Útvaru pojištění motorových vozidel v České pojišťovně.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.