epojisteni logo

Pojišťovny varují: Povinné ručení se nevyplácí, zdražíme!

30. 4. 2018
|
Délka čtení: 7 min.

Pojišťovny varují: Povinné ručení se nevyplácí, zdražíme!

Pojišťovny si na povinné ručení stěžují neustále. Pojistné je příliš nízké a platby od pojištěných nepokryjí celkové náklady. Největší ztráty hlásí u zákonného pojištění nákladních vozidel, kde údajně tratí jednu třetinu. Řidiči by se proto měli připravit na brzké zdražování. Váš vůz chrání i nepovinné havarijní pojištění.

Pojišťovnám dochází s povinným ručením trpělivost. Zatímco od roku 2010 klesla průměrná výše pojistného od 24 %, průměrná výše vyplacené škody narostla o 47 %. Tato čísla oznámila Česká kancelář pojistitelů. Pojistné samozřejmě může klesat i nadále, avšak na úkor pojišťoven. Těm se stávající situace samozřejmě nelíbí.


Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Pojišťovny zaplatí na škodách o 12 % více, než vyberou na pojistném

Ještě v loňském roce byla špatná situace pouze v případě rizikových segmentů. Dnes je to problém povinného ručení jako takového. Například v případě pojištění osobních vozidel, činí ztráta pojišťoven 12 %. To znamená, že na pojistném vyberou o 12 % méně, než vyplatí poškozeným. V roce 2017 pojišťovny vybraly celkem 15,8 miliard korun a uhradily 17,65 miliardy korun.

Hůře jsou na tom pojišťovny v případě povinného ručení nákladních aut a leasingových flotil. Obě skupiny dlouhodobě patří mezi rizikové segmenty. Nákladní a firemní auta prostě bourají daleko častěji. Podle pojišťoven se ztráta vybraného pojistného v tomto pípadě pohybuje kolem 30 % ročně.

"Nůžky mezi cenou a náklady se stále víc rozevírají a pojišťovny se teď musí víc než kdy jindy soustředit na správné nastavení hodnocení rizika," uvedl Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.

Zdražování povinného ručení je nevyhnutelné

Tento názor sdílí nejen Česká kancelář pojistitelů a pojišťovny, ale i odborníci pravidelně sledující tento trh. Povinné ručení v Česku je výrazně levnější také v porovnání s ostatními zeměmi západní Evropy. U nás je průměrná cena povinného ručení činí 2 764 korun, v Německu je téměř dvojnásobná - 5 800 korun.

Nepomáhá ani relativně nízká nehodovost a stále lepší schopnost pojišťoven odhalovat pojistné podvody. Výrazně totiž narostly ceny oprav a nejvíce se zvedly částky za škody na zdraví na základě nového občanského zákoníku z roku 2015.

"Pojišťovny dosud udržovaly průměrnou cenu nepřirozeně nízko svojí obchodní politikou, například dotováním cen některých flotil leasingových společností nebo poskytováním obchodních slev i tam, kde nemají opodstatnění. Tyto klienty s nízkou cenou významnější zvýšení cen nemine, ale zdražení čeká i ostatní řidiče," řekl Karel Veselý, specialista na pojištění poradenské společnosti Deloitte.

Pojišťovny si však nijak nepolepší ani zdražením. Nejlepší časy, kdy vydělávaly díky vysokým maržím, jsou už dávno a může za to především silná konkurence. Naopak je čekají vyšší výdaje a hledání úsporných řešení jako například efektivnější likvidace škod a lepší řešení na odhalování pojistných podvodů.


Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.