epojisteni logo
blg-srt-monitor

Monitorovací systémy vozidel šetří náklady a usměrňují chování řidičů

25. 6. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Monitorovací systémy vozidel šetří náklady a usměrňují chování řidičů

Nejen běžní řidiči, ale také firmy hledají různé způsoby, jak efektivně snížit náklady spojené s provozováním vozidel. To je také hlavní důvod, proč v poslední době vzrostl zájem o monitorovací služby vozidel. Jejich používání údajně firmám ušetří až 40 % původních nákladů.

Stále více firem nechává do svých vozidel instalovat speciální monitorovací systémy. Proč? Praktické zkušenosti ukazují, že telematické služby pomáhají šetřit pohonné hmoty, přináší slevy v případě pojištění vozidel a k lepšímu ovlivňují i chování řidičů při jízdě služebním vozidlem. Navíc má firma k dispozici spousty dat o poloze auta a jeho využití včetně provozních dat, která může jednoduše vyhodnocovat.

„Monitorovací systémy se dnes již stávají naprosto běžnou součástí správy firemní flotily. Vedle využití tankovacích karet s plošnou cenou – dříve dostupnou jen velkým podnikům nebo automobilovým dopravcům – je tak monitoring firemních vozidel dalším způsobem, jak účinně optimalizovat firemní náklady,“ vysvětluje Damir Duraković, generální ředitel ve společnost Axigon nabízející tankovací karty euroShell a EuroOil.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Telematická jednotka může být uznána jako další prvek zabezpečení

Původní GPS jednotky pouze sledovaly pohyb vozidla, případně náklady, pokud firmy používaly tankovací karty. Moderní monitorovací systémy toho však umí mnohem více. Telematické jednotky dokáží i nadále monitorovat polohu vozidla a průběh jízdy včetně ujeté vzdálenosti. Zvládnou odhalit neoprávněný pohyb (např. krádež, odtah) a detekovat dopravní nehody.

Vedle toho nejnovější monitorovací systém hodnotí bezpečnost jízdy a počítají ekonomičnost provozu. Vyspělé telematické jednotky pozitivně hodnotí také pojišťovny, které je považují za další bezpečností prvek a poskytují slevy na povinné ručení. Nemluvě o bezpečnosti jízdy. Už samotná přítomnost telematické jednotky ovlivňuje chování řidičů, kteří jezdí výrazně bezpečněji a plynule.

„Správce flotily může dohlížet na spotřebu paliva nebo styl jízdy řidiče. Samozřejmostí je i rozlišení soukromé a služební jízdy nebo přehled o tom, zda zaměstnanec navštívil všechny zákazníky nebo zda dodržuje pracovní dobu,“ vysvětluje Robert Dolejší, ze společnosti SECAR BOHEMIA, výrobce monitorovacího systém SHERLOG Trace.

Řidiči se dozví, jak (ne)bezpečně jezdí a zloděj nemá šanci

Velmi pozitivně je hodnoceno vyhodnocování stylu jízdy. Řidič se dozví, jak opravdu jezdí a díky získaným datům může své návyky změnit a zlepšit. Hodně to ocení například mladí lidé, kteří mají za sebou čerstvě absolvovanou autoškolu. Pomůže jim to odstranit typické začátečnické chyby. Také pojišťovny pomalu začínají vymýšlet, jak tyto informace využít. Například pojišťovna Uniqa nedávno odstartovala projekt v sousedním Rakousku. Klienty, kteří na základě sdílených dat jezdí bezpečně, odměňuje formou bodového systému.

K dalším výhodám monitorovacích systémů patří zejména ochrana vozidla před odcizením. Díky nainstalované jednotce se operátoři velmi rychle dozví, kde se odcizené vozidlo nachází, a informace okamžitě předají policii. Není to sice všespasitelné, ale rozhodně je to dobrá zpráva pro nás a špatná zpráva pro zloděje.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.