Znáte linku pomoci řidičům 1224?
Znáte linku pomoci řidičům 1224?
Všichni jistě znáte linky 150, 155, 158 a 112, které Vás rychle spojí se záchrannou službou, hasiči či policií. Ale co Vám říká linka 1224? Jedná se o unikátní službu všech českých pojišťoven. V případě nehody či poruchy stačí zavolat na tuto linku a dostane se Vám odpovídající pomoci.
Při poruše auta či nehodě není snadné dohledat číslo na asistenční službu své pojišťovna. Jako naschvál není číslo nikde po ruce, chladná hlava není na dosah a všude vládne nepříjemné rozrušení a negativní emoce. Proto se české pojišťovny dohodli na unikátní lince pomoci řidičům 1224. Na tuto linku mohou řidiči v případech nouze zavolat bez ohledu na to, u jaké pojišťovny mají uzavřené povinné ručení či havarijní pojištění.
Linka pomoci řidičům jim okamžitě zajistí pomoc, asistenci či odtah přesně v takovém rozsahu, jaký mají ve své pojistné smlouvě. Jedná se o velmi jednoduchou a efektivní služba, které pomáhá odstranit následky nehod mnohem rychleji. Řidiče navíc ochrání před společnostmi, které jim nabídnou zdánlivě bezplatnou pomoc. Ve skutečnosti je však jejich pomoc velmi často draze zaplacená.
„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo. Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Díky tomuto jasnému spojení si ho budou řidiči dobře pamatovat. V případě nehody nebo poruchy se tak mohou spolehnout na rychlou a profesionální pomoc od své pojišťovny bez drahých prostředníků,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.
Dlouhé číslo asistenční služby své pojišťovny si nemusíte pamatovat
České pojišťovny si uvědomují, že nehody jsou stresovou situací, při které nelze snadno zachovat chladnou hlavu. Řidiči a další účastníci se náhle musí vyrovnat se situacemi, na které nebyli připraveni. Jejich reakce jsou logicky velmi chaotické a to zejména v případech závažných nehody, při kterých dojde ke škodám na majetku a zranění.
„Vystresovaný řidič, který neví, na koho se v případě nehody nebo poruchy obrátit, snadno naletí a může využít i velmi nevýhodné a zbytečné služby. Je velmi užitečné, pokud si řidič zafixuje určité postupy a telefonní čísla, jež jeho problém vyřeší. Snadno zapamatovatelné číslo 1224 je pro podobné situace ideální,“ vysvětluje dopravní psycholog Michal Walter.
Rychlejší odstranění následků nehod
Čím rychleji jsou následky nehody odstraněné, tím rychleji je obnovená bezpečnost na silnicích. Nejprve je vždy nutné zajistit místo nehody a přivolat potřebné složky integrovaného záchranného systému. „Poškozené vozidlo by se mělo vždy odtáhnout z místa nehody. Tuto klíčovou činnost pro bezpečnost na silnicích zajišťují smluvní asistenční společnosti pojišťoven. Ročně vyjíždíme zhruba k 200 000 případů. Pojišťovny spolupracují se smluvními asistenčními společnostmi, které na místo nehody pošlou motoristovi na pomoc odtahový vůz. Ty jsou na místě v průměru do 30 minut. Linka pomoci řidičům 1224 urychlí odstranění překážek, které na silnici po nehodě nebo poruše vytvářejí nepojízdná vozidla, jež tak ohrožují ostatní řidiče a blokují plynulý provoz,“ říká Petr Bold, prezident České asociace asistenčních společností (ČAAS).
Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte
Kromě toho, že je linka snadno zapamatovatelná a dostupná, také chrání řidiče před tzv. lovci nehod. Tyto společnosti se “jakoby náhodou” zjeví u nehody a vystresovaným řidičům nabízí rychlou pomoc. Ve skutečnosti však využijí situace a řidičům vnutí zbytečné a hlavně drahé služby, které jim pojišťovna neuhradí. Na lince 1224 se řidičům dostane profesionální pomoci zcela zdarma.
Ačkoliv byla linka spuštěna již v listopadu 2014, mnoho lidí o ní neví. Dosud ji využilo přes 8 000 řidičů. Pojišťovny však uvádí, že zájem díky informačním kampaním stále narůstá a to až o 25 procent. Linka je nově uváděná na zelených kartách, záznamu o dopravní nehodě i webových stránkách jednotlivých pojišťoven.