Cestovní pojišťovny komentují končící období letních dovolených
Může se zdát, že cestovní pojištění je jedna velká nuda. Není to však pravda a cestovní pojišťovny na konci sezóny letních dovolených přináší kuriozity, které se staly českým turistům v zahraničí. Přečtěte si, co všechno je možné..
Pozor na místní “ochočená” zvířátka
Nejčastější kuriózní případy, které pojišťovny řeší, jsou způsobeny místní “ochočenou” zvěří. Patří sem turisté okradení opicemi, plivající lamy, napadení rozdováděným prasetem bradavčinatým a podobně.
Mezi letošní vtipné historky se jistě zařadí český turista v Thajsku, jemuž opice ukradla drahý telefon při focení opičích hrátek. Jiného českého turistu v Černé Hoře pokousala mula tak, že se polekal a spadl do koryta říčky. Další turista si zlomil ruku poté, co při jízdě na motorce narazil do slona. Kuriózně se jeví také případ klienta pojišťovny, který byl okraden v hotelu na služební cestě, zatímco se účastnil semináře prevence kriminality.
Pojišťovny pohádkám nevěří
O skutečném průběhu událostí se nevyplatí lhát. Ať už se jedná o vtipnou historku či ne, pojišťovny jednotlivé příběhy opravdu prověřují. Pokud si klient událost vymyslí, nejenže mu pojišťovna nic nevyplatí, ale může jej také žalovat.
Příkladem je klient, který hlásil poranění krčních obratlů kvůli malého množství vody v bazénu u hotelu. Ve skutečnosti se však poranil při skoku do bazénu ze třetího patra. Jiný klient se pokusil nárokovat pojistné plnění za léčebné výlohy a to za dobu, kterou strávil v cizí zemi ve vazbě.
Skutečné problém českých turistů
Bohužel ne všechny události jsou úsměvné a pojišťovny řeší stovky případů. Mezi nejčastější potíže patří zažívací potíže, záněty očí a uší, kožní problémy, nachlazení, zubní ošetření a lehčí povrchová zranění (řezné rány, odřeniny, atd.).
Dobrou zprávou je, jak se pojišťovny shodují, že si lidé stále více uvědomují důležitost cestovního pojištění. Cestovní pojišťovny evidovaly výrazný nárůst uzavřených pojistek, které svědčí o rostoucí zodpovědnosti českých turistů.