epojisteni logo
blg-srt-crush

Jízda bez nehod = levné povinné ručení

17. 10. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Jízda bez nehod = levné povinné ručení

Ceny povinného ručení jenom za letošního rok stouply průměrně o deset procent. A další zdražování pojišťovny plánují na konci letošního roku. Důvodem jsou legislativní změny i zavedení povinných odvodů, které zvyšují náklady pojišťovnám, a ty jsou tak nuceny zvyšovat ceny pojištění.

Ještě před pár měsíci patřilo povinné ručení v České republice k nejlevnějším. Pojišťovny se neustále předháněly ve výhodných nabídkách a nižších cenách. To se však změnilo na přelomu letošního roku, kdy v platnost vstoupil nový občanský zákoník, který sebou přinesl řadu změn a to zejména v oblasti vyplacení odškodného, které se rapidně zvýšilo.

Na vyšších nákladech pojišťoven se rovněž projevilo zavedení povinných odvodů do Fondu zábrany škod ve výši nejméně 3 procent z ročního přijatého pojistného  z pojištění odpovědnosti za každý kalendářní rok a platby za každou hodinu zásahu hasičů při dopravních nehodách.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Porovnání povinného ručení

Není však nutné se hned spokojit s cenou povinného ručení, kterou Vám nabídne Vaše pojišťovna. I přes vyšší ceny je možné ušetřit, pokud si vyberete správné povinné ručení. Povinné ručení nabízí celkem třináct českých pojišťoven, mezi jejichž nabídkami si můžete vybrat. S výběrem povinného ručení Vám nejlépe pomohou online porovnávače, kde si všechny aktuální nabídky porovnáte během pár minut. Povinné ručení si navíc sjednáte online a veškeré dokumenty včetně zelené karty Vám přijdou poštou.

Bezpečná jízda bez nehod

Na výši pojistného u povinného ručení se také z velké části podílí počet měsíců jízdy bez zaviněné nehody. Řidiči, kteří jezdí bez nehody, získají bonus  a ted i výraznou slevu na pojistném. Jedná se o tzv. bezeškodní bonus. Výše slevy závisí na počtu měsíců bez nehody. Obvykle se bonus přiznává za každých dvanáct měsíců a průměrná sleva na pojistném se pohybuje mezi 5 až 10 procenty za rok.

Každá pojišťovna má svůj vlastní bonusový systém. Před podpisem smlouvy o povinném ručení se vždy informujte, jaké bonusy a v jaké výši se Vás budou týkat. Jednotlivé slevy se totiž sčítají a mohou dosáhnout maximální výše až do 60 procent.

Pojišťovny však neudělují pouze bonusy, ale také tzv. malusy. Ty se udělují řidičům, kteří se stali viníky dopravní nehody. Malusy jsou udělovány především mladým, nezkušeným a rizikovým řidičům.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.