epojisteni logo
spolujizda

Havarijní pojištění a pojistné podmínky

10. 6. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Havarijní pojištění a pojistné podmínky

O uzavřeném pojištění existuje písemná smlouva, jejíž součástí jsou vždy podrobné pojistné podmínky, které definují, na co se dané pojištění vztahuje, a které případy jsou naopak z pojištění vyjmuty. Podívejme se blíže na havarijní pojištění a jeho výluky.

Označení výluky  je používáno pro výjimky z pojištění. Jedná se o případy, ve kterých nemá  pojištěný  nárok na pojistné plnění.  Pojistné  podmínky  si určují jednotlivé pojišťovny samy, a proto není neobvyklé, že se liší. Před uzavřením a podepsáním pojistné smlouvy  by se proto každý pojištěný měl nejprve důkladně seznámit s pojistnými podmínkami, aby nebyl v případě pojistné události nemile překvapen.

U havarijního pojištění mluvím o standardních a nestandardních výlukách. Standardní najdeme v pojistných podmínkách většiny pojišťoven. Nestandardní jsou speciální výluky, které se mezi pojišťovnami velmi liší.

Havarijní pojištění a standardní výluky

Pojištění se nevztahuje na škody, které vznikly:

  •  opotřebením či vadou materiálu nebo vlivem chybné konstrukce a vzniklé v důsledku nesprávné obsluhy nebo údržby

  •  v důsledku úmyslného jednání osoby oprávněné užívat pojištěné vozidlo

  •  vniknutím vody do prostoru motoru

  •  působením jaderné energie, teroristické, válečné události, stávky apod.

  •  v době, kdy vozidlo nemělo platný technický průkaz nebo nebylo svým technickým stavem způsobilé k provozu na pozemních komunikacích (zde pozor při pokračování v jízdě po nárazu, jehož vlivem může dojít například k úniku provozních kapalin, zadření motoru - v tom případě nebylo vozidlo po nehodě technicky způsobilé k další jízdě)

  •  v důsledku opravy nebo údržby vozidla nebo během doby, kdy bylo vozidlo předáno opravci za účelem opravy nebo údržby nebo prodejci za účelem prodeje

  •  činností pojištěného vozidla jako pracovního stroje a při manipulaci s nákladem

  •  při závodech nebo při přípravných jízdách a jízdě na uzavřených okruzích

  •  na přepravovaných věcech nebo škody způsobené věcmi přepravovanými na nebo ve voze (například pokud vám vůz poškodí kola, která máte na střešním nosiči, od pojišťovny plnění nedostanete)

  •  při použití vozidla k trestné činnosti, řízením vozu osobou bez platného řidičského oprávnění nebo řízením vozidla osobou pod vlivem alkoholu či jiných omamných nebo návykových látek (neplatí při odcizení vozu)

Pojištění se nevztahuje na škody:

  •  vjetí vozidla do místa postiženého povodní nebo záplavou (Kooperativa)

  •  způsobené zemětřesením (AXA)

  •  způsobené vyprošťováním jiného vozu (Kooperativa, AXA)

  •  poškození elektrického nebo elektronického zařízení zkratem (Česká pojišťovna)

  •  vzniklé nesprávným uložením nákladu (Česká pojišťovna)

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.