Doplňkové pojištění k povinnému ručení - které se hodí?
Doplňkové pojištění k povinnému ručení - které se hodí?
Není žádným tajemstvím, že povinné ručení je nařízeno zákonem. Sjednané jej musí mít každý vlastník provozovaného vozidla. Co si však může motorista vybrat, je kvalita a rozsah povinného ručení. Společně s doplňkovými připojištěními může povinné ručení téměř nahradit havarijní pojištění.
Spousta lidí si vybírá povinné ručení na základě cenové nabídky. Čím levnější, tím lepší. Neuvědomují si přitom, že nekvalitní levné povinné ručení jim v případě pojistné události může přinést velké starosti. Přitom vyšší pojistné limity a lepší rozsah cenu pojištění většinou navýší pouze o pár set korun. To podle nás za větší jistotu při jízdě stojí.
Základ vždy zůstane základem
Pokud chceme jezdit autem, měli bychom vzít v úvahu nejen pohodlí, ale také náklady související s jeho provozem. Jedním ze základních nákladů je právě povinné ručení. Jeho cena se liší nejen podle konkrétního vozidla, ale také podle řidiče - jeho věku a bydliště. Aby řidiči ušetřili často volí základní nabídku s nejnižšími pojistnými limity.
Z takového povinného ručení jsou však hrazeny pouze škody, které pojištěný způsobí na majetku, zdraví či životě jiných účastníků silničního provozu, a to maximálně do výše sjednaného pojistného limitu. To znamená, že škody na vlastním vozidle si pojištěný hradí ze své kapsy. Pokud by navíc škody přesáhly sjednaný limit, zbytek musí zaplatit opět pojištěný. Pokud se domníváte, že nelze překročit 35 milionů korun, jste na velkém omylu.
Doplňková pojištění nestojí majlant
Současné povinné ručení vypadá úplně jinak než na přelomu století. Zatímco tehdy se jednalo pouze o pojištění škod způsobených motorovým vozidlem, dnes může s pečlivě vybranými druhy připojištěními směle nahradit havarijní pojištění.
Příčinou je především silný konkurenční boj mezi pojišťovnami. Ty si totiž velmi dobře uvědomují, že tlačit ceny směrem dolů není jedinou možností, jak získat nové zákazníky. Nabídku povinného ručení proto neustále rozšiřují o další služby.
Jako první začaly pojišťovny nabízet asistenční služby, pojištění skel a úrazové pojištění. Později přidaly další typy připojištění, které původně byly součástí havarijního pojištění. Jedná se například o pojištění poškožení vozidla zvěří, živelní pojištění a pojištění odcizení.