Dělá Česká kancelář pojistitelů úmyslně z lidí dlužníky?
Dělá Česká kancelář pojistitelů úmyslně z lidí dlužníky?
Česká kancelář pojistitelů dohlíží nad tím, aby lidé měli uzavřené povinné ručení
a řádně jej platili. Pokud tak nečiní, vlastníkovivlastníkovi vozidla hrozí pokuta. Pokud však řidiči chtějí uhradit pokutu, nemohou tak učinit bez vyzvaní ČKP. Dopis však obdrží až po několika měsících a na daleko vyšší částku.
Za posledních pár měsíců se nejedná o první kritiku ČKP. Ta ročně obesílá desítky tisíc řidičů s požadavkem na uhrazení neexistující dluhu. Nyní vyšlo najevo, že si další dlužníky dokonce vytváří sami svým neochotným přístupem. Řidič, který totiž o svém dluhu ví, a chce jej ihned uhradit, nemůže. Musí si vyčkat na dopis od ČKP s vyzváním uhradit dluh. Ten však dlužníkovi přijde až za několik měsíc a dluh tak může narůst až na několik tisíc korun.
Přesně to se přihodilo Daně Bucharové, které při vyřazování svého vozidla z registru, zapomněla zaplatit 7 dní pojištění. Dluh ve výši 350 korun chtěla uhradit okamžitě. ČKP však dopis zaslala o rok později a s dlužnou částkou ve výši 13 000 korun.
Chcete dluh uhradit okamžitě? Podle ČKP to není možné
V současné době nemá dlužník jinou možnost, než si počkat na dopis od ČKP. Ta nejprve musí zjistit, že peníze dluží a pak jej teprve vyzvat. To však může trvat i několik měsíc. Dluh se tak může velmi rychle vyšplhat na tisíce korun.
ČKP se k situaci odmítla vyjádřit. „Po sérii článků, které poškozují jméno ČKP, jsme se rozhodli, že se již nebudeme k jednotlivým případům a s nimi související problematice prostřednictvím médií vyjadřovat. Veřejnost se na nás může obracet se svými problémy na informační telefonní lince 221 772 773,“ sdělil Aleš Povr, mluvčí ČKP.