epojisteni logo
zena-prace-notebook-postel

Aktualizací havarijního pojištění ušetříte!

5. 9. 2012
|
Délka čtení: 8 min.

Není žádným tajemstvím, že cena havarijního pojištění se (alespoň v obecné rovině) vypočítá podle hodnoty pojištěného vozu. Od hodnoty vozu je odvislá výše pojistné částky. Aktuální hodnota vozu pak také představuje závazek pojišťovny do této výše uhradit škody na vozidle, dojde-li k pojistné události. Jenže auto rychle stárne a v tom spočívá i hlavní záludnost havarijního pojištění.

Hodnota vozidla je totiž stále nižší a v době případné nehody je tak nižší než v době uzavření havarijního pojištění. Kdybyste si tak totéž auto pojišťovali o rok, dva později, vyšlo by vás pojištění (vzhledem ke snížené ceně vozidla) o dost levněji. A vězte, že pojišťovna vám stejně nikdy nevyplatí víc, než je reálná škoda (výjimkou je GAP pojištění, ale to je velmi nákladné a lze ho sjednávat jen pro nová a zánovní vozidla).

Hodnota vozu klesá

Říká se, že jen co auto sjede z výrobního pásu, ztratí část své hodnoty. Je to pravda, proto je rozdíl mezi cenou "fungl" nového vozu a týden staré „ojetiny“ rozhodně mnohem vyšší, než by podle reálného opotřebení měl být.

Příklad

Dejme však stranou tyto extrémní případy a podívejme se na tři roky starý vůz, který se jeho majitel rozhodl havarijně pojistit. S hodnotou 200 000 Kč je pojistné 7 000 Kč ročně. Majitel vozidla zaplatí pojistné první rok, pak druhý rok a pak třetí rok. Dojde k nehodě a pojistnému plnění z havarijního pojištění. Vůz je zcela zničen a majitel vozidla se těší na 200 000 Kč. Ano, to byla částka, kterou by mu pojišťovna vyplatila, kdyby zničil auto třeba...druhý den po uzavření pojištění.

Pojišťovna stejně nikdy nevyplatí víc, než je reálná škoda

Jenže mezi tím cena vozidla výrazně klesla! Pojišťovna se podívá a uvidí 6 let staré vozidlo s hodnotou 120 000 Kč. Kolik vyplatí klientovi? 120 000 Kč (minus spoluúčast), ačkoliv si platil havarijní pojištění na vozidlo v hodnotě 200 000 Kč. Pojišťovna totiž vždy zaplatí jen tolik, kolik je aktuální škoda => aktuální hodnota vozu.

Zkuste novou kalkulaci

Bohužel není tak úplně v zájmu pojišťoven, nebo se tak alespoň některé pojišťovny chovají, připomínat svým klientům, že platí zbytečně moc, že je potřeba upravit pojistné částky kvůli poklesu hodnoty vozidla. Zkuste si proto vypočítat v naší kalkulačce aktuální ceny a sami uvidíte, jestli se nevyplatí přepojistit.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.