Nejdražší auta na světě, se kterými nechcete bourat
Nejdražší auta na světě, se kterými nechcete bourat
A hlavně platit opravy. Jejich pořizovací cena se pohybuje kolem 50 milionů korun a více. Provozovat takové vozidlo si mohou pouze největší boháči na světě. Nemálo peněz stojí nejen pojištění takového vozidla, ale i nutná údržba, pravidelný servis a případné opravy.
Aktuálně jsou za nejdražší považovány níže uvedené modely. Kupní cena je pouhý odhad, automobilky je oficiálně nikdy neuvádí. Proč by také měly, že?
Značka | Cena |
---|---|
Lamborghini Centenario | 47,5 mil. |
Ferrari LaFerrari Aperta | 95 mil. |
Pagani Huayra Roadster | 60 mil. |
Ferrari J50 | 62 - 75 mil. |
Bugatti Chiron | více než 65 mil. |
Pagani Huayra BC | více než 65 mil. |
Icona Vulcano Titanium | 70 mil. |
Aston Martin Valkyrie | 75 mil. |
W Motors Lykan Hypersport | 85 mil. |
Lamborghini Veneno Roadster | 113 mil. |
Většina lidí si uvědomuje nadstandardně vysokou cenu takového vozidla, nad kterou nevěřícně kroutí hlavou. Málokdo má ale reálnou představu, na kolik dalších milionů korun přijde běžný provoz, výměna pneumatik nebo dokonce opravy a náhradní díly.
Bugatti Veyron - komplexní pojištění za statisíce korun
Vezměme si jako příklad další velice drahé supersportovní auto Bugattí Veyron, jehož základní verze s minimální výbavou vyjde na “pouhých” 35 milionů korun. Celkové pojistné pro takový vůz nebude stát méně než 100 tisíc korun ročně. Pojistné za dvakrát tak drahý vůz bude zcela určitě ještě dražší.
Nejde pouze o pojištění. Pokud nepatříte mezi milionáře, nedoporučujeme vám časté vyjížďky. Průměrná spotřeba u Bugatti Veyron činí 25 litrů na 100 kilometrů. Pokud si budete chtít užít rychlejší jízdy, může se vyšplhat klidně i na 100 litrů. Nádrž o objemu 100 litrů se při takové spotřebě doslova vypaří za 12 minut.
Roční kontrola, kvůli které musíte navštívit autorizovaný servis, stojí přibližně 700 tisíc korun. Za výměnu oleje zaplatíte dalších 500 tisíc korun. Na zimní pneu zapomeňte. Přes zimu by Bugatti nemělo opustit dobře střeženou garáž. Nejásejte. Na pneumatikách neušetříte. Každých 4 000 kilometrů je musíte nechat vyměnit. Při třetí výměně je nutné vyměnit také disky. Jedna jediná výměna vás přitom vyjde na 700 tisíc korun.
Pojištění vozidla za desetitisíce korun i více
Většina běžných motoristů se každým rokem zabývá pečlivým porovnáváním povinného ručení a případně i havarijního pojištění, aby získala kvalitní pojištění za rozumné peníze. To pro milionáře neplatí. Za pojištění svého luxusního vozidla za rok zaplatí často více, než kolik si mnoho lidí může dovolit dát za nové auto.
Pokud stojíte na druhé straně “bariéry”, určitě nechcete takovému autu způsobit sebemenší škodu. Základní zákonem stanovené pojistné plnění ve výši 35 milionů korun na majetkové škody by vám nemuselo stačit ani na výměnu pár dílů. A proto si nezapomeňte sjednat povinné ručení s vyšším limitem, které vás ochrání lépe o hezkých pár milionů korun navíc.