epojisteni logo
reflexnivesta

Řízení pod vlivem se nevyplácí, škodu musí zaplatit viník

Řízení pod vlivem se nevyplácí, škodu musí zaplatit viník

Češi se alkoholu nevyhýbají a bohužel pod jeho vlivem často usedají za volant. Statistiky uvádí, že každý den způsobí nehodu až 12 opilých řidičů. Důsledky takových nehod vinný řidič nese zcela sám. Pojišťovna sice škody uhradí, po viníkovi však chce vyplacené peníze zpět.

Pojišťovny i policie jsou v tomto směru nekompromisní. A mají na to právo. Řízení pod vlivem alkoholu a dalších omamných látek je v Česku přísně zakázáno a pojišťovny jej mají ve výlukách. Pokud řidič pije, usedne za volant a způsobí nehodu, finanční následky jdou “na jeho triko”.

„Pokud řidič pod vlivem alkoholu zaviní dopravní nehodu, pojišťovna z jeho  povinného ručení  škodu poškozeným uhradí, toto vyplacené pojistné plnění však bude po viníkovi nehody vymáhat zpět. Zde platí nulová tolerance, alkohol za volant zkrátka nepatří,“ uvedla Ivana Buriánková z České pojišťovny. Postihu se nevyhnou ani osoby, které dechovou či krevní zkoušku odmítnou.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

V roce 2016 způsobili opilí řidiči přes 4 300 nehod

Dobrou zprávou je, že počty nehody zaviněných opilými motoristy klesají od roku 2011. Špatnou zprávou je, že více než polovině opilých řidičů bylo naměřeno přes 1,5 promile alkoholu v krvi. V loňském roce šlo o 2 691 případů z 4 373. „Situace stále není optimální. Při kontrolách se běžně setkáváme s hazardéry, kteří usednou za volant pod vlivem návykové látky,“ řekl Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie.

Víte, že řízení v opilosti do 1 promile je považováno za přestupek, nad 1 promile již za trestný čin pod vlivem návykové látky? Tuto hranici stanovily české soudy na základě dlouholeté praxe a zkušeností.

V loňském roce Policie ČR evidovala výše zmíněných 4 373 dopravních nehod, které způsobili pouze řidiči pod vlivem alkoholu. V desítkách případů došlo i k velmi vážným zraněním, kterým podlehlo 52 osob. Největší počet dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu bylo zaznamenáno ve Středočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji.

Rekord drží řidič z Brněnska

Neslavný rekord drží opilý řidič z Brněnska, kterému bylo na místě jím zaviněné nehody v krvi naměřeno 6,2 promile alkoholu. O rok později opravoval traktor, který se rozjel a zničil požární nádrž. Tentokrát měl v krvi “pouze” 4,9 promile. Za svou chybu zaplatil a to doslova. Pojišťovna po něm způsobenou škodu vymáhala zpět.

Pojišťovna sice zaviněnou škodu uhradí, ale ve většině případech ji chce zpět. Není neobvyklé, že se opilci kvůli své nerozvážnosti dostanou do dlouhodobých dluhů ve výši až několik set tisíc korun. Typickým příkladem je řidič z Olomoucka, který nezvládl řízení a narazil do stromu. Jeho opilý spolujezdec se “zapomněl” připoutat, a při nehodě byl vymrštěn z vozu a utrpěl zlomeninu páteře. Policie řidiči naměřila 4,6 promile a zjistila, že viník byl již jednou pro řízení v opilosti trestán. I zde pojišťovna škodu poškozeným uhradila, ale poté ji vymáhala po opilém viníkovi.

Srovnání cen havarijního pojištění zdarma

Chcete si sjednat havarijní pojištění, ale neorientujete se v cenách na trhu? Stačí vyplnit pár údajů do naší kalkulačky a my vám poradíme s výběrem i sjednáním nabídky na míru pro vás.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • pojistna-smlouva-pojistovacka-klientka
    02. června 2022|ePojisteni
    Nový občanský zákoník a pojištění

    Od 1. ledna letošního roku je platný nový občanský zákoník, který do mnoha oblastí běžného lidského života přinesl významné změny. V oblasti pojištění se nejedná o revoluční změny. Změny se týkají především pojmů a podmínek, které leckdy bývají poměrně složité. Proto si je připomeneme.