epojisteni logo

Pojišťovny varují: Povinné ručení se nevyplácí, zdražíme!

30. 4. 2018
|
Délka čtení: 7 min.

Pojišťovny varují: Povinné ručení se nevyplácí, zdražíme!

Pojišťovny si na povinné ručení stěžují neustále. Pojistné je příliš nízké a platby od pojištěných nepokryjí celkové náklady. Největší ztráty hlásí u zákonného pojištění nákladních vozidel, kde údajně tratí jednu třetinu. Řidiči by se proto měli připravit na brzké zdražování. Váš vůz chrání i nepovinné havarijní pojištění.

Pojišťovnám dochází s povinným ručením trpělivost. Zatímco od roku 2010 klesla průměrná výše pojistného od 24 %, průměrná výše vyplacené škody narostla o 47 %. Tato čísla oznámila Česká kancelář pojistitelů. Pojistné samozřejmě může klesat i nadále, avšak na úkor pojišťoven. Těm se stávající situace samozřejmě nelíbí.


Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Pojišťovny zaplatí na škodách o 12 % více, než vyberou na pojistném

Ještě v loňském roce byla špatná situace pouze v případě rizikových segmentů. Dnes je to problém povinného ručení jako takového. Například v případě pojištění osobních vozidel, činí ztráta pojišťoven 12 %. To znamená, že na pojistném vyberou o 12 % méně, než vyplatí poškozeným. V roce 2017 pojišťovny vybraly celkem 15,8 miliard korun a uhradily 17,65 miliardy korun.

Hůře jsou na tom pojišťovny v případě povinného ručení nákladních aut a leasingových flotil. Obě skupiny dlouhodobě patří mezi rizikové segmenty. Nákladní a firemní auta prostě bourají daleko častěji. Podle pojišťoven se ztráta vybraného pojistného v tomto pípadě pohybuje kolem 30 % ročně.

"Nůžky mezi cenou a náklady se stále víc rozevírají a pojišťovny se teď musí víc než kdy jindy soustředit na správné nastavení hodnocení rizika," uvedl Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.

Zdražování povinného ručení je nevyhnutelné

Tento názor sdílí nejen Česká kancelář pojistitelů a pojišťovny, ale i odborníci pravidelně sledující tento trh. Povinné ručení v Česku je výrazně levnější také v porovnání s ostatními zeměmi západní Evropy. U nás je průměrná cena povinného ručení činí 2 764 korun, v Německu je téměř dvojnásobná - 5 800 korun.

Nepomáhá ani relativně nízká nehodovost a stále lepší schopnost pojišťoven odhalovat pojistné podvody. Výrazně totiž narostly ceny oprav a nejvíce se zvedly částky za škody na zdraví na základě nového občanského zákoníku z roku 2015.

"Pojišťovny dosud udržovaly průměrnou cenu nepřirozeně nízko svojí obchodní politikou, například dotováním cen některých flotil leasingových společností nebo poskytováním obchodních slev i tam, kde nemají opodstatnění. Tyto klienty s nízkou cenou významnější zvýšení cen nemine, ale zdražení čeká i ostatní řidiče," řekl Karel Veselý, specialista na pojištění poradenské společnosti Deloitte.

Pojišťovny si však nijak nepolepší ani zdražením. Nejlepší časy, kdy vydělávaly díky vysokým maržím, jsou už dávno a může za to především silná konkurence. Naopak je čekají vyšší výdaje a hledání úsporných řešení jako například efektivnější likvidace škod a lepší řešení na odhalování pojistných podvodů.


Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.