epojisteni logo
praskle-celni-sklo

Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

31. 8. 2022
|
Délka čtení: 8 min.

Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji, než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

Meziroční nárůst o 10 %

Ačkoli někteří pojišťovací specialisté tvrdí, že ceny povinného ručení a havarijního pojištění se díky konkurenčnímu prostředí drží na úrovni roku 2021, pokud bychom se na pojistné podívali v rámci meziročního srovnání, pak zjistíme, že růst ceny se pohybuje okolo 10 %. Nejvýrazněji je to znát u kombinace povinného ručení s havarijním pojištěním, která průměrně řidiče vyjde na 15,5 tis. Kč. Průměrná cena povinného ručení se pak pohybuje kolem 5-6 tis. Kč.

Zdražuje se zejména v menších městech

Podle Broker Consulting POVIndexu se cena  povinného ručení v prvním čtvrtletí tohoto roku zvýšila v průměru o 125 Kč. Výraznější nárůst zaznamenal index nikoli v Praze, ale v menších městech a to místy až o 177 Kč. V hlavním městě činil meziměsíční nárůst pouze 74 Kč. Podle odborníků je tento růst dán propadem cen v únoru a úpravou ceníků pojišťoven na hodnoty z počátku roku. Analytici a pojišťovací specialisté i nadále upozorňují na to, že ceny povinného ručení budou letos i nadále stoupat.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Důvodem jsou vyšší škody, drahé díly i dlouhé čekací lhůty

Důvodem zvyšování cen pojistného je přibývání nehod a zvýšení jejich finanční náročnosti, které jde ruku v ruce s vyšší cenou práce, energií i materiálu. Problémem jsou i dodací lhůty jednotlivých dílů, které se v průběhu letošního roku prodloužily až dvojnásobně. Odborníci navíc varují, že vyčkávat na levnější díly se nemusí vyplatit. „V blízké budoucnosti spotřebitelé za některé položky zaplatí o desítky procent více. Během letošního roku očekáváme dvouciferný růst cen kovových karosářských dílů i pneumatik v důsledku zdražování některých surovin,”  řekl pro Lidovky.cz šéf servisních služeb Louda Auto Pavel Boháč. 

Ceny se liší napříč kraji i pojišťovnami

Ceny povinného ručení a havarijního pojištění se ale liší nejen v jednotlivých krajích, ale také napříč tuzemskými pojišťovnami. Podle analytika neživotního pojištění společnosti Broker Consulting Jiřího Váhala je důležité porovnat nejen ceny pojištění, ale také rozsah pojistného krytí: „Rozdíly v cenách povinného ručení mezi jednotlivými pojišťovnami vznikají zejména proto, že každá používá odlišné parametry pro svůj výpočet pojistného. Před výběrem konkrétní pojišťovny tedy řidičům vždy doporučuji udělat si důkladné porovnání cen povinného ručení.

Jak získat to nejvýhodnější pojištění?

Přesto, že opět dojde k citelnému zdražení cen povinného ručení, ePojisteni.cz i nadále bude pro své klienty vyjednávat u pojišťoven ty nejvýhodnější ceny, bonusy a výhody. Důležité je ale zmínit, že nejlevnější cena nemusí automaticky charakterizovat to nejlepší a nejvýhodnější povinné ručení nebo havarijní pojištění. Při výběru se proto zaměřte nejen na ni, ale zejména na rozsah pojistného krytí, jednotlivá rizika, asistenční služby a pozornost věnujte také výlukám, na základě kterých mohou jednotlivé pojišťovny pojistné plnění krátit nebo ho dokonce úplně odmítnout.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Vendula Flassig VráblováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.

  • zelena-karta-v-mobilu-za-volantem
    20. ledna 2022|Monika Šaríková
    Nově by si řidiči měli vystačit se zelenou kartu i v elektronické podobě

    Zelená karta v listinné podobě už nebude v Česku třeba. Ministerstvo financí na konci roku podpořilo řidiče, který v rámci silniční kontroly jako doklad o povinném ručení předložil dokument uložený v mobilním telefonu. Řidiči, kteří se k podobnému kroku odhodlají, by však měli být připraveni na to, že policie nemusí být ještě informována.