epojisteni logo
startovani-pomoci-kabelu

Letní pneumatiky v zimním období mohou být důvodem zamítnutí vyplacení pojistného plnění

28. 10. 2015
|
Délka čtení: 8 min.

Letní pneumatiky použité v zimním období mohou být důvodem zamítnutí vyplacení pojistného plnění

Zima je doslova za rohem. Teploty klesají a každým dnem může napadnout první sníh. Pro motoristy to znamená, že by u svého vozidla měli mít vyměněné letní pneumatiky za zimní. Pokud tak neučiní a zaviní nehodu, může jim pojišťovna odmítnout vyplatit pojistné plnění.

Výměna pneumatik není striktně danou zákonnou povinností bez ohledu na stav počasí. Pouze v případě, že se na pozemních komunikacích v období mezi 1. listopadem a 31. březnem nachází souvislá vrstva sněhu, led či námraza, musí mít motorista na svém vozidle nazuté zimní pneumatiky. Na vybraných horských úsecích je zimní výbava dokonce výslovně nařízená odpovídající dopravní značkou.

Řidiči, který poruší povinnost a za stanovených podmínek nebude mít zimní pneumatiky, může být v blokovém řízení vystavená pokuta ve výši až do 2 500 korun. Pokud by navíc další jízdou ohrožoval bezpečnost a plynulost silničního provozu, mají policisté právo řidiči zakázat další jízdu.

O tom, že se nejedná o nesmyslné nařízení, svědčí fakt, že podobnou regulaci mají také v Rakousku, Německu, Slovensku, Chorvatsku, Dánsku, Norku, Finsku, Litvě, Estonsku, Lotyšsku a dalších evropských zemích.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Mohou pojišťovny odmítnout vyplatit pojistné plnění?

Odborníci, pojišťovny i zkušení motoristé jednoznačně tvrdí, že zimní pneumatiky by na svém vozidle měl mít v tomto období každý motorista. A je jedno, zda se pohybuje v horách nebo pouze po městě. Počasí vás totiž může překvapit kdykoliv. Ráno můžete do práce vyjet na suché silnici a při návratu na vás již může čekat několik centimetrů čerstvé napadaného sněhu.

Nesprávné přezutí pneumatiky může mít také vliv na výši vyplaceného pojistného plnění  v případě dopravní události. V případě, že dopravní nehoda vznikne v přímé souvislosti s nevhodnými pneumatiky, má právo zkrátit či zcela odmítnout vyplatit pojistné plnění. Pokud však pneumatiky nehrají při vzniku škody žádnou roli, pojišťovna nesmí plnění nijak krátit.

Nezapomeňte, že…

Minimální hloubka dezénu zimních pneumatik musí činit nejméně 4 mm u vozidel do 3,5 tuny a 6 mm u vozidel nad 3,5 tuny. Zákon se nevztahuje na rezervní pneumatiku. Ta může být v případě nouzového dojetí i letní. Zimní pneumatiky musí být na všech 4 kolech.

Výkon letních pneumatik je výrazně nižší při teplotách 7 °C a nižších. Zimní pneumatiky naproti tomu lépe přilnou k vozovce lépe zvládají sníh, led a námrazu na vozovce.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • pojistna-smlouva-pojistovacka-klientka
    02. června 2022|ePojisteni
    Nový občanský zákoník a pojištění

    Od 1. ledna letošního roku je platný nový občanský zákoník, který do mnoha oblastí běžného lidského života přinesl významné změny. V oblasti pojištění se nejedná o revoluční změny. Změny se týkají především pojmů a podmínek, které leckdy bývají poměrně složité. Proto si je připomeneme.