epojisteni logo
vymena-olejeI

Pozor na letní pneumatiky v zimě. I kvůli povinnému ručení!

1. 11. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Pozor na letní pneumatiky v zimě. Mohou být důvodem krácení pojistného plnění

Zimní pneumatiky musí mít řidiči na svých vozidlech v období od 1. listopadu do 31. března, vyžadují-li to povětrnostní a jízdní podmínky. Pokud řidič způsobí nehodu, má pojišťovna právo zkrátit pojistné plnění, pokud alespoň jednou z příčin nehody byly právě letní pneumatiky.

Letní pneumatiky nemají v zimě na vozidlech co dělat. Jejich vlastnosti jsou uzpůsobené teplejším povětrnostním podmínkám a v zimním období mohou být dokonce nebezpečné lidskému zdraví a životu. Zimní pneumatiky jsou naopak vyrobené tak, aby lépe seděly na zledovatělých a zasněžených silnicích.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Parametry zimních pneumatik musí splňovat tyto parametry:

  •  Automobily do 3,5 tuny musí mít pneumatiky s hloubkou dezénu nejméně 4 milimetry.

  •  Automobily nad 3,5 tuny musí mít pneumatiky s hloubkou dezénu nejméně 6 milimetrů.

Pokud řidič i přes zákonné doporučení zimní pneumatiky nemá a stane se účastníkem dopravní nehody, může mu pojišťovna zkrátit pojistné plnění, pokud prokáže příčinnou souvislost mezi letními pneumatikami a vznikem škody.

„Pojišťovna je oprávněna krátit svou náhradu, ale jen tehdy, je-li prokazatelná příčinná souvislost mezi použitými pneumatikami a vznikem škody a její výší. Pokud pneumatiky při nehodě nehrály roli a škoda by nastala i při optimálním obutí vozidla, pojišťovna své  pojistné plnění  nekrátí,“ vysvětlila nám Eva Svobodová z pojišťovny UNIQA.

„Minulou zimu zastihla jednoho řidiče nepřipraveného sněhová nadílka. Na zasněžené vozovce se z kopce blížil ke světelné křižovatce. Kvůli nepřiměřené rychlosti nedobrzdil a narazil do vozidla před sebou,“ vzpomíná Ivana Buriánková z České pojišťovny a dodává: „Kvůli letnímu vzorku nebylo jeho brzdění tak efektivní a rozsah poškození na obou vozidlech byl značný. Přistoupili jsme proto při výplatě pojistného plnění ke krácení o několik tisíc korun”.

Na počátku letošního roku provedla policie v jižních Čechách kontrolu zimních pneumatik. Z tisíce kontrolovaných vozidel mělo letní pneumatiky pouze čtyři vozidla. Ne vždy je výsledek tak pozitivní. Například policie z Rožnova pod Radhošťem chytila autoškolu, která používala letní pneumatiky.

Kdy jsou zimní pneumatiky povinné?

V období od 1. listopadu do 31. březnu jsou zimní pneumatiky víceméně doporučené a to zejména s ohledem na momentální povětrností a také jízdní podmínky (sníh, led, mokré listí, nízké teploty, apod.). Skutečně povinné jsou v úsecích, které jsou označeny značkou “Zimní výbava”. Nemá-li řidič zimní pneumatiky, hrozí mu finanční pokuta ve výši až 2 500 korun.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.