epojisteni logo
blg-srt-crush

Kdy už povinné ručení nestačí

14. 11. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Kdy už povinné ručení nestačí

Povinné ručení je zákonné pojištění, které kryje škody způsobené provozem vozidla pojištěného. Pro úplné krytí však nestačí a existuje stále hodně případu, na které se povinné ručení již nevztahuje. Podívejme se na typy nehod, u kterých Vám povinné ručení nepomůže.

Smyslem povinného ručení je rychlá a odpovídají úhrada škod poškozeným při dopravních nehodách. Ti nemusí vymáhat odškodné přímo po viníkovi nehody, ale odškodné obdrží od pojišťovny, u které má viník nehody sjednané povinné ručení. Ne vždy Vám však povinné ručení pomůže. Mezi nejčastější typy nehody, na které se povinné ručení nevztahuje, patří srážka se zvěří, poškození auta vlivem špatného stavu vozovky, poškození vozidla nákladem jiného auta a neznámý viník (viník od nehody ujel, vandalismus).

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Pozor na zvířata na silnici

Policie každoročně upozorňuje, že škod způsobených srážkou se zvěří narůstá. Způsobenou škodu však poškozenému pojišťovna uhradí pouze tehdy, má-li sjednané speciální doplňkové připojištění  nebo havarijní pojištění. V každém případě musí  poškozený  srážku se zvěří nahlásit policii.

“Pokuta vám nehrozí, ale škodu vám pojišťovna proplatí pouze tehdy, pokud máte uzavřené  havarijní pojištění  nebo speciální doplňkové pojištění proti srážce se zvěří,"  upozorňuje Tomáš Svoboda, ředitel služeb Auto ESA.

V případě, že srážku nezpůsobila lesní zvěř, ale domácí zvíře (kráva, pes, apod.), je možné vymáhat škodu po jeho majiteli.

Když vozidlo poškodí špatný stav vozovky či náklad jiného vozidla

Častou příčinou poškození vozidla je špatný stav vozovky. Nejčastěji dochází k proražení pneumatiky nebo k prasknutí ráfku následkem vjetí do velké díry. Pokud se Vám taková nehoda stane, je nutné ihned volat policii a nehodu zdokumentovat. Odškodné je možné požadovat po správci poškozené komunikace, kterým je nejčastěji příslušný kraj.

Získat odškodné je však v podobných případech velmi složité. Jako poškozený musíte nejprve dokázat, že jste nemohli v žádném případě nehodu předvídat. Nejčastější obranou správce komunikace je nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. O výsledku rozhoduje soud. Mnohem lepší je mít pro tyto případy sjednané havarijní pojištění.

Mezi další případy patří poškození nákladem jiného vozidla (kámen, štěrk, jízdní kolo, apod.). Za náklad je samozřejmě zodpovědný řidič vozidla. Pokud si však nezapamatujete značku vozidla, jehož náklad Vám škodu způsobil, máte smůlu. Pokud si značku zapamatujete, musíte opět prokázat, že Vám vozidlo škodu způsobilo.

Neznámý viník aneb když viník od nehody ujede

Mezi časté případy patří škody na veřejných parkovištích a ulicích, od který viník jednoduše ujede. "Pro řešení škodné události přes povinné ručení potřebujete znát viníka nehody," říká Tomáš Svoboda z Auto ESA. Bohužel ne vždy nechá viník za stěračem lístek s kontaktem. Pokud tak neučiní, pachatele hledá policie a takové hledání není vždy úspěšné.

"Tyto případy kryje pouze klasická havarijní pojistka, pojišťovny zcela výjimečně uznávají takové chování jako vandalizmus," upozorňuje dále Svoboda. Opět je tedy nejlepším řešením mít uzavřené havarijní pojištění.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.